Alltså man behöver ju verkligen båda. inget snack om saken.FredrikR skrev:
Jag tar frågan seriöst trots din smiley. Jag skulle helt enkelt säga att det beror på vad man ska göra. Finsnickeri: 500, mer renovering/större projekt: 700. Själv har jag bara använt 500an, men det vi gjorde (byggde arbetsbänk) kunde definitivt tjänat på större dominos.TeroM skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
Jag köpte också en GFF22A för några år sedan. Sen köpte jag en Domino. Din sista mening är alltså väldigt insiktsfullFredrikR skrev:
Vad är det för skumt patent festool sitter på som gör att de andra tillverkarna inte kan skapa en motsvarande produkt? Jag skulle gärna köpa en domino men:
Den är dyr.
Den är kommer inte i L-boxx.
Den är dyr.
Den är kommer inte i L-boxx.
Medlem
· Stockholms län
· 416 inlägg
Det verkar ju solklart från tidigare inlägg att man skall ha båda. Om inte annat får man både en extra L-boxx och en extra systainer. Du är värd det så go for it!mickemax skrev:
Kanske det är den pendlande fräsrörelsen? Men nog är det konstigt. Litegrann som Metabos lackfräs, som väl är ett verktyg med bredare marknad än en Domino. Att de kan få vara själva om detta formidabla verktyg är för mig en total gåta. (Bofors har ju i och för sig en alternativ produkt som skall vara ännu effektivare. Tror dom kallar den Robot 70 men det sägs att de har haft problem med att få en jämn kvalitet i resultatet. Den lär i de flesta fall ta bort mer än bara lacken).Matte_Nörden skrev:
Har också funderat på lackfräsen. Det är ju i princip en pimpad vinkelslip så där borde inte finnas något hinder för övriga att slå sig in. Kanske anser de att det är en för nischad produkt med en liten marknad. Men det var i så fall innan den kom till BH:s kännedom. Har sällan sett sådan enhetlig hyllning av en produkt.Herr Hysteres skrev:Det verkar ju solklart från tidigare inlägg att man skall ha båda. Om inte annat får man både en extra L-boxx och en extra systainer. Du är värd det så go for it!
Kanske det är den pendlande fräsrörelsen? Men nog är det konstigt. Litegrann som Metabos lackfräs, som väl är ett verktyg med bredare marknad än en Domino. Att de kan få vara själva om detta formidabla verktyg är för mig en total gåta. (Bofors har ju i och för sig en alternativ produkt som skall vara ännu effektivare. Tror dom kallar den Robot 70 men det sägs att de har haft problem med att få en jämn kvalitet i resultatet. Den lär i de flesta fall ta bort mer än bara lacken).
Jag skulle vilja se samma utveckling på dominomarknaden som på sänksågsfronten. Flera märken tar upp produktion. Priserna sänks, nya finesser utvecklas, en budgetmarknad öppnas upp...
Men ingenting händer...
Har skrivit om mina erfarenheter i andra trådar. Sammanfattningsvis hade jag en Lamello C3:a kexmaskin som byttes mot en Domino DF500. Fördelarna som jag ser det är att man får stöd i två ledder, inte bara en som med kexmaskinen. Tycker alltid att kexen glappade lite oavsett fabrikat, blev inte riktigt lika bra "alignat". Dock kräver Dominon att man är nogrann, precis som med kexmaskinen. Den gör inte _allt_ jobb åt enmickemax skrev: