När jag gjorde i ordning mitt badrum så gjorde jag efter konstens alla regler. Men eftersom jag är en misstänksam natur så valde jag att ha en duschkabin i badrummet för att slippa rinnande vatten på golv och väggar.

Om jag säljer huset och nästa ägare tycker att duschkabinen är förskräcklig och sätter in en duschvägg istället vad händer då om det plötsligt visar sig att det har blivit en vattenskada trots allt.

Kan man förutsätta att om den nya ägaren använder badrummet på ett annat sätt än när huset såldes så är problemet hans, eller är det under alla omständigheter mitt fel eftersom "felet" måste ha funnits när huset bytte ägare?

Om du gjort efter konstens alla regel, badrummet får noll besiktningsanmärkningar, så har du väl inga problem?
Teckna en dolda fel försäkring om du är orolig.

Det spelar ingen roll för dolt fel om han "använder" badrummet mer eller mindre. Är det felbyggt, är det felbyggt.

....dolt fel är dolt, oftast även för säljaren. Om man medvetet döljer något är det kanske inte bara dolt fel utan brottsligt!

Om du inte litar på att badrummet är ok så sälj det inte som ett badrum korrekt utfört enligt gällande byggnormer utan ange att badrummet är hemsnickrat och kan innehålla byggfel. Då får du mindre betalt för huset och det är väl också det som är det enda rätta, eller?

Ta betalt för ett prima badrum som sedan visar sig vara värdelöst, ja då får du problem. Konstigt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.