Är det någon som gjort en dold dörr i en vägg?
Man borde väl bara kunna såga ur en del av en spånskiva och tapetsera den likadant som väggen, och sen på med typ "köksluckegångärn"??
Nån som har någon fundering, åsikt, bilder på egna dörrar? :confused:

Det finns gamla trådar om detta här och här.

• Gilla
08a
  • Laddar…
Tack för svaret, men det var inte riktigt så avancerade lösningar jag var ute efter. Jag vill bara att dörren som förhoppningsvis går att såga ut ur spånskivan jag skall bygga väggen med, dols så mycket som möjligt, dvs. samma tapet. Vad jag är lite orolig för är att tapeten blir "fransig" i kanterna när man öppnar dörren, eller att man för gånggärnens skull behöver ha en "för stor" glipa mellan vägg och dörr för att överhuvudtaget kunna öppna dörren...n ingen som har erfarenhet av detta?

Det hela beror ju på hur mycket dörren skall användas. Är det in till en skrubb där plastgranen står färdigmonterad att tas fram till jul, och sedan in igen efter jul, och inget med nyttjande, då kan man med lite försiktig öppning ha små springor och tapeten håller. Men vid daglig användning ser det inte roligt ut särskilt många veckor. Jag har sett i några hus, men bara för dörrar som används mycket sällan.

Det är lättare att bygga smygdörr med panel på väggarna.

Dörren är ganska liten och leder in till en sk. kattvind. Den kommer förmodligen inte användas alltför frekvent..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.