Jag är ute efter att hitta en mall, typ excelark där man kan dokumentera sin elförbrukning. Jag hittade en på bl a elkoll, men den byggde på att man läser av elmätaren med jämna mellanrum. Hade mer tänkt mig en månadsavstämning när fakturan kommer. Alltså att man matar in förbrukade kWH och eventuellt också pris. Hade varit fint att koppla till ett diagram för att tydliggöra trender. Tyvärr är jag inte bra nog att skriva mitt eget ark i excel
Så jag hoppas på tips från Er 
Finns färdiga mallar i excel. Annars tar det ca 5min.. 
Har inte E.on den tjänsten. På Vattenfall.se kan man se tidigare månader...
Har inte E.on den tjänsten. På Vattenfall.se kan man se tidigare månader...
Hej, här är ett Excelark som jag själv använder. På sheet1 matar jag in förbrukningen. Sheet 4 är en piovottabell. Det enda man ska göra där är att högerklicka i tabellen och trycka "refresh". Chart 1 är data från sheet 4 som stapeldiagram. Jag har även lagt in lite data som medeltemp kontra förbrukning i sheet 1.
Klicka här för att svara
