Hej,

Jag vill börja om med gräsmattan och undrar vilket som är det mest effektiva sättet att döda den på? Jag har testat på en liten del med Roundup (glygosatfritt) och det händer typ ingenting. Jag vill helst inte gräva upp allt utan tänker att jag ska dressa med ny jord. Finns det något mirakelmedel för att ta död på gräs?
 
JanneJanne123
Ja inte skulle jag hälla gift i hela trädgården för att ta död på gräset… Om du är sugen på en ”big reset” skulle jag säga jordfräs och några lass med gräsmattejord ovanpå det.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Gasolbrännare kanske är mer miljövänligt om man inte orkar köra jordfräs?
 
Jordfräs, och harva eller kratta bort gräsresterna.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.