Hej
Verkar ha en fladdermus/fågel på besök nattetid i mitt ventilationssystem. Vaknat 2 nätter i rad och det har krafsats i ungefär 10min sedan blivit knäpptyst. Bifogar film med ljud. Vad tror ni? Ser ingen åverkan utifrån eller inifrån när jag lyser med ficklampa. Låter inget dagtid.
Verkar ha en fladdermus/fågel på besök nattetid i mitt ventilationssystem. Vaknat 2 nätter i rad och det har krafsats i ungefär 10min sedan blivit knäpptyst. Bifogar film med ljud. Vad tror ni? Ser ingen åverkan utifrån eller inifrån när jag lyser med ficklampa. Låter inget dagtid.
Renoverare
· Uppsala
· 2 088 inlägg
När låter det? Precis när det har blivit mörkt? Jag gissar att det är en fladdermus som dagtid sover i ventilationen och som ger sig ut att jaga när det blir mörkt och att det är när djuret klättrar ut som du hör.
02:30 vaknade vi inatt av ljudet. Ska skruva av takkåpan i veckan och se om jag ser något mera.Henningelvis skrev:
Jo de är inte möss iallafall 😊 Låter bara en kort stund. Förhoppningsvis är den inte alltför långt ner i trumman.. ska skruva av takkåpan o kolla i veckan. Då är de förmodligen fladdermus.Flöjten5 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Platsbyggd förvaring och skadedjursangrepp
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Skadedjur hemma
Skadedjur i pannrummet?
Skadedjur som ätit på träet, ska vi vara oroliga?
Vem bor här? Skadedjur i fasad.
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur