223 783 läst ·
1 638 svar
224k läst
1,6k svar
Djur i trädgården, höns, kaniner, ödlor, grodor, igelkottar m.fl
Den där är ju verkligen intressant (säger moderator i gruppen Vilken insekt på FB).Pjosk75 skrev:
Den lille gynnaren på bilden hamnade av någon anledning på min frukosttallrik i morse. Nu var jag nöjd med intaget av Gustafskorven på en av smörgåsarna så denna slapp ingå i födointaget.
Har aldrig sett en så liten larv av dessa sort tidigare. Cirka 4 mm lång, 2 mm korta strån från kroppen och en ljusare tand på ryggen.
[bild]
Äntligen har tornseglarholkarna monterats. Jag fick ingen hjälp med montering på fasaden så detta blev en nödlösning. Nästa helg ska vi såga ner slyet mot kohagen så att inflygningssträckan blir bättre. Holkarna sitter mot norr - jag hoppas fåglarna accepterar detta (södersättning skulle bli för varmt).
Vad jag förstått lär det ta ett par år innan fåglarna besiktigat och flyttar in i holkarna.
Vad jag förstått lär det ta ett par år innan fåglarna besiktigat och flyttar in i holkarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 889 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 889 inlägg
De är så underbara. Känns som ett mindre flygplan eller åtminstone en fågel när man får in dom. Får nästan aldrig in getingar, bin eller humlor men dessa lugna jättar får jag in nästan varje år. Men som du säger är det bara att släppa ut henne så får hon ut och äta andra insekter och bygga sig en familj.
Bålgetingars favoritföda är bin. Jag fick se en bålgeting fånga ett bi utanför grannens bikupa förra året.B Bombus pratorum skrev:De är så underbara. Känns som ett mindre flygplan eller åtminstone en fågel när man får in dom. Får nästan aldrig in getingar, bin eller humlor men dessa lugna jättar får jag in nästan varje år. Men som du säger är det bara att släppa ut henne så får hon ut och äta andra insekter och bygga sig en familj.
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 671 inlägg
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 489 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 489 inlägg