Letar efter en ny djupvattepump ser då att det finns sådana med Inklusive omkopplingsbox + el uttag kontakt
Frågan är då finns det en tryck vakt i själva pumpen ?
Eller hur gör man då i så fall?

Pumpen måste ju normalt gå till en hydropress med tryckvakt ovan mark eller hur ser denna pump ut?

H håbbe1961 skrev:
Pumpen måste ju normalt gå till en hydropress med tryckvakt ovan mark eller hur ser denna pump ut?
När man söker på djupvattenpump då kommer det upp bland annat från expondo brunnspump + omkopplingsbox

Man är ju van vid annars en hydropress med tryckvakt

Det är nog bara pumpen och det andra är tillbehör för driften, inga drämkbara pumpar har något vad jag vet

Nja, kopplingsboxen är nog bara en som namnet säger en kopplingsbox med brytare och ev något slags motorskydd skulle jag tro. Tryckvakt å annat får man köpa separat

V Vector skrev:
Nja, kopplingsboxen är nog bara en som namnet säger en kopplingsbox med brytare och ev något slags motorskydd skulle jag tro. Tryckvakt å annat får man köpa separat
Det står så här:

Djupvattenpumpen drivs enkelt och bekvämt via en omkopplingsbox. Den är också utrustad med en tillförlitlig överströmskretsbrytare som skyddar djupbrunnspumpen mot skada.

Är det så här det är tänkt, till kopplinsboxen sladd med stickkontakt till en tryckvakt och vidare till el

Kollar man i manualen så är det precis som sagts tidigare, omkopplingsboxen är ett motorskydd med strömbrytare. Du behöver fortfarande tryckvakt som stänger av pumpen.

M Maalkl skrev:
Kollar man i manualen så är det precis som sagts tidigare, omkopplingsboxen är ett motorskydd med strömbrytare. Du behöver fortfarande tryckvakt som stänger av pumpen.
Okej ! tack för hjälpen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.