1 386 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Djupvattenpump dåligt tryck
Jag har en borrade brunn som inte används längre med en "djupvattenpump" som jag tänkt använda för att vattna den nya nyanlagda gräsmattan. Brunnen/pumpen är inte använd på 8år efter vi fick kommunalt vatten.
Tänkte i min enfald bara koppla in den utan hydropress el motsv. Sagt och gjort. Pumpen går. Den bygger upp tryck i slangen men efter bara en kort stund blir trycket/flödet lågt. Mätt faserna och det är en jämn belastning på 1.6A. Således inte felkopplat. Kan pumpen/silen vara igensatt efter alla år?
Tänkte i min enfald bara koppla in den utan hydropress el motsv. Sagt och gjort. Pumpen går. Den bygger upp tryck i slangen men efter bara en kort stund blir trycket/flödet lågt. Mätt faserna och det är en jämn belastning på 1.6A. Således inte felkopplat. Kan pumpen/silen vara igensatt efter alla år?
Produkter som diskuteras: "vattenspridaren"
Vattenspridare
Vattenspridare, eller sprinklers, är oumbärliga verktyg för att bevara och befrämja trädgårdens växtlighet under de torra månaderna. Oavsett om du har ett litet grönområde, en stor gräsmatta, grönsaksland eller blomsterrabatter, så har
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden