J JohanLun skrev:
Jag såg vad mosquito magnet kostar, så jag glömmer den. :D

Jag har nån gång i tiden haft en "lampa" med ett elektiskt nät som skulle elektifiera myggorna (eller snarare, den fanns hemma när jag var barn tror jag). Funkade sådär har jag för mig. Man satt och väntade och väntade på att en enstaka mygga skulle bli elektifierad. Kanske funkar det om det är mörkt i luften av mygg... :D
Just ljus lockar många insekter, men inte riktigt mygg.

J JohanLun skrev:
elektrisk flugdödare som grillar med högspänning finns fortfarande att köpa - men nu börja det komma 'myggfläktar' där man försöker locka med ljus och UV-ljus - ja insekter kommer att lockas av ljuset men mygg behöver fler triggers aktiverade innan de slår till i några större mängder.

hänvisade tidigare till

https://stick.se/mygga/amt-100-rapidaction/

som i princip använder samma lockmekanismer som Mosquito Magnet (lockning med kolsyra från kolsyreflaska för kolsyremaskin är dock en tillbehör man måste köpa till) men kan typ köpa 10 av dessa för 1 Mosquito Magnet i pris....

J JohanLun skrev:
Jag känner samma och hittade denna idag.
https://www.skadedjursbekampning.nu/produkt/Myggfangaren
Funderar på att chansa.

Konstruktionen på MM är ju rätt så enkel, känns som att man betalar för något slags patent.

Alltså... jag har byggt en fläkt med lysdioder i synligt uv ljus enligt samma princip som mm och nog funkar den.
Den fångar lite allt möjligt som dras till ljuset.
Har en liten plan på att sätta den på en frånluftsventil vid sovrummet... Då borde dem vilja dit om de både lyser och luktar mat men sen blir torkade i vinden

pjgb pjgb skrev:
Jag känner samma och hittade denna idag.
[länk]
Funderar på att chansa.

Konstruktionen på MM är ju rätt så enkel, känns som att man betalar för något slags patent.
Om du testar denna, lämna en recension! Jag har inte hittat några bra recensioner.

Jag har inte hittat några recensioner alls!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.