Hej på er kunniga!
Jag ska snart bygga egna fönster med tre glas skivor per fönster.
Frågan är, var någonstans hitta man distansprofil eller distansram som används att separera glasskivorna?
Har letat en del men kanske på fel ställe och därmed inte hittat någon leverantör!
Kolla på bilden så ni förstår vad jag letar efter.
Tack på förhand
Jag ska snart bygga egna fönster med tre glas skivor per fönster.
Frågan är, var någonstans hitta man distansprofil eller distansram som används att separera glasskivorna?
Har letat en del men kanske på fel ställe och därmed inte hittat någon leverantör!
Kolla på bilden så ni förstår vad jag letar efter.
Tack på förhand
Det märks att inte många här vågat tidigare konstruera fönster helt på egen hand. Jag vet ju om glasmästare men min fråga var ju inte om vart glasmästarna befann sig, utan hur jag skulle hitta distansprofil.Åsa Lund skrev:
Denna sidan är ju särskilt till dem som bygga sak och ting åt sig själva ...inte dem som anlita någon mästare!
Tack ändå. Jag antar att du försökte hjälpa mig
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Jag tror det är väldigt sällsynt att man gör detta själv (även jag är nyfiken på hur du tänkte vacuumsuga mellanrummet samt vad du tänker fylla med).
Jag kikade lite på interglas, de säljer mycket sånt men hittade inga lösa lister, de gör dock treglasfönster med "fri form".
Kollat med några lokala glasmästare om de kan sälja dig materialet?
Jag kikade lite på interglas, de säljer mycket sånt men hittade inga lösa lister, de gör dock treglasfönster med "fri form".
Kollat med några lokala glasmästare om de kan sälja dig materialet?
Hej, tack att du svarar!13th Marine skrev:
Jag tror det är väldigt sällsynt att man gör detta själv (även jag är nyfiken på hur du tänkte vacuumsuga mellanrummet samt vad du tänker fylla med).
Jag kikade lite på interglas, de säljer mycket sånt men hittade inga lösa lister, de gör dock treglasfönster med "fri form".
Kollat med några lokala glasmästare om de kan sälja dig materialet?
Ju jag kollade redan med lokala glasmästare och som sagt, dem säljer inte lösa lister distansprofil.
Jag har har gjort detta tidigare men så långt härifrån. Det är lite märkligt att ingen har gjort detta själv tidigare.
Att sugga ut luft och fylla på med tex argon är det enklast av hela arbetet.
Jag kanske lägga upp bilder sen efter när allt är klart.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Ja lägg gärna upp det, jag är intresserad =)
Det enda jag kan komma på är om man kan få kontakt med glasmästarnas leverantör.
(Ofta gör de väl knappt själva flerglasrutor utan köper in det).
Det enda jag kan komma på är om man kan få kontakt med glasmästarnas leverantör.
(Ofta gör de väl knappt själva flerglasrutor utan köper in det).
Problemet med att ta kontakt med dem är att dem brukar inte samarbeta med privat personer eftersom privatpersoner handlar inte i stora mängder och vi är inte återkommande!13th Marine skrev:
Jag har nu gjort ett val som jag inte ville nämligen att beställa på internet. Det gick snabbt att hitta produkterna och att beställa dem hem. Det är bara att jag måste vänta lite innan leverans.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Så är det ju tyvärr.
Ah, var hittade du prylarna till sist då?
Ah, var hittade du prylarna till sist då?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 694 inlägg
Där hittar man allt.
Trist att man ska behöva söka sig så långt bara.
Ser fram emot att se resultatet =)
Har ett tvåglasfönster som borde fixas.
Trist att man ska behöva söka sig så långt bara.
Ser fram emot att se resultatet =)
Har ett tvåglasfönster som borde fixas.
Klicka här för att svara
