E
Hej, ska ersätta en trasig spisfläkt med en Electrolux LFP216 som ska monteras dikt an mot väggen.

Tyvärr krockar min nya fina fläkt med elinstallationerna på väggen och jag kan inte sätta den tillräckligt nära, det blir en glipa. Fläkten fästs i stommen så det är inte något problem.

finns det någon produkt som är lämplig att täcka en sådan glipa med? Jag tänker mig en plastlist eller liknande.

E erimos skrev:
Hej, ska ersätta en trasig spisfläkt med en Electrolux LFP216 som ska monteras dikt an mot väggen.

Tyvärr krockar min nya fina fläkt med elinstallationerna på väggen och jag kan inte sätta den tillräckligt nära, det blir en glipa. Fläkten fästs i stommen så det är inte något problem.

finns det någon produkt som är lämplig att täcka en sådan glipa med? Jag tänker mig en plastlist eller liknande.
Bild?

E
T Tompafix skrev:
Bild?

Jag förstår att en elektriker kanske kan flytta på de bakomliggande installationerna. Det är kanske den bästa lösningen men nu vill jag fixa något innan.

fläkten är köpt beg. så kanske saknas något.

• Kökshuv som inte passar över kakelklädd vägg p.g.a. ojämn installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
E
Ja det var en rejäl glipa :rofl:
Skulle köpa vitfolierat hyllplan och såga till en passbit som matchar hålrummet. Fästa den med några möbeljärn mot skåpsstommen. Men då krävs så klart demontering av fläkten först.

• Gilla
Screew och 1 till
  • Laddar…
E
T Tompafix skrev:
Ja det var en rejäl glipa :rofl:
Skulle köpa vitfolierat hyllplan och såga till en passbit som matchar hålrummet. Fästa den med några möbeljärn mot skåpsstommen. Men då krävs så klart demontering av fläkten först.
det låter klart genomförbart. Tack för att du uppmärksammade mig på den lösningen.

Eller om ditt kök är relativt nytt finns täcksidor som matchar skåpsstommen. Det finns de som är 390mm breda.

Det finns kanske utrymme innanför bakplåten att ta upp ett hål och få elen inne i fläkten?
/Höghus

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.