4 468 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Display på Autmomower 220AC fungerar inte (igen)
Är det bara att byta displayen (igen) som gäller, eller finns det något annat fel som är vanligt? Exempelvis att kontakterna ärgar?
Jag hade problem med displayen i höstas när det var kallt och fuktigt ut, men när jag tog in maskinen fungerade displayen igen. Tog ut den och den slutade direkt att fungera igen, men maskinen klipper gladeligen.
Så frågan är alltså om det finns något mer än ärgade kontakter och fukt jag skall söka efter...
Jag hade problem med displayen i höstas när det var kallt och fuktigt ut, men när jag tog in maskinen fungerade displayen igen. Tog ut den och den slutade direkt att fungera igen, men maskinen klipper gladeligen.
Så frågan är alltså om det finns något mer än ärgade kontakter och fukt jag skall söka efter...
Har samma fel . Kom du på vad det var för något?
Med risk att jag är inne på fel spår här... Hade liknande symptom att den fungerade efter ett tag inne i värmen, och krånglade så fort den kom ut i kylan och fukten. Hängde sig blev och var oresponsiv. Kommer inte ihåg om displayen fungerade i sig eller inte.
Bytte displaykåpa+tangentbord och till ny tätningslist (samt damask till strömbrytaren som troligen var grundorsakek) och fungerat galant sedan dess. Så googla lite på tangentbord som lösning när displayen är knas.
Bytte displaykåpa+tangentbord och till ny tätningslist (samt damask till strömbrytaren som troligen var grundorsakek) och fungerat galant sedan dess. Så googla lite på tangentbord som lösning när displayen är knas.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden