Då har vår siemens diskmaskin gått sönder.
Vi ska troligen flytta från vår nuvarande lägenhet närmaste halvåret. Har hittat erbjudande på en Bosch med plastbotten (
Bosch SMV46KX04E)
Vår nuvarande siemens har hela insidan av metall. Som jag förstått verkar metall populärt i Sverige och kombinerad plast/metall eller helt i plast poppis utomlands. Så fort insidan kombineras med plast blir maskinen billigare.
Är det någon som har erfarenhet av denna maskin eller maskin med plastbotten? Stör det maskinens prestanda? En ny siemens med metallinsida kostar nämligen 12tusen, vilket är mer än dubbelt än Bosch erbjuder…