Då bråkar diskmaskinen med oss igen ( IKEA:s rengöra ) Larmar för översvämningsskydd och när jag drar fram maskinen så ser jag lite vatten under den. Ska öppna den och se om jag kan hitta något intressant och tar tacksamt emot tips på vad som kan vara värt att titta efter. En sak som gör mig fundersam är 2 symmetriskt placerade uttag i nedre listen på luckan. Ser ingen anledning till varför de är där. Tips och råd mottages tacksamt. Diskmaskinens lucklist med två symmetriska uttag och synliga vattenmärken på ytan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en IKEA diskmaskin med två symmetriska uttag i nedre listen av luckan, med en del vatten synligt under maskinen.
Skapa konto

Då var läckaget hittat. Då är nästa fråga hur/om man kan lossa den vita anslutningen till maskinen för att ev. korta eller byta hela avloppsslangen.

• Grå avloppsslang ansluten till maskin med vit koppling, fokus på läckagesökning och möjlig borttagning.
    Skapa konto
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Slangen lossades från insidan så nu är den borta och en ny beställd.

• Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
N nissebrun skrev:
Slangen lossades från insidan så nu är den borta och en ny beställd.
mycket vanligt fel och du gör rätt att byta hela utan att göra en mullemecklösning
otroligt dålig plast i dessa (PRC)

returen returen skrev:
mycket vanligt fel och du gör rätt att byta hela utan att göra en mullemecklösning
otroligt dålig plast i dessa (PRC)
Lite tråkigt bara att alla ”universalslangar” som t.ex. Jula, Biltema, clas ohlsson mm. säljer har anslutning 19-21 mm vilket är för litet i mitt fall.

N nissebrun skrev:
Lite tråkigt bara att alla ”universalslangar” som t.ex. Jula, Biltema, clas ohlsson mm. säljer har anslutning 19-21 mm vilket är för litet i mitt fall.
plu den speciella 90gradeslösningen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.