Jag har installerat en ny diskmaskin. Köket är förberett för det och grannarna säger att dom gjort det själva utan problem. Jag fick sätta en koppling då slangen och röret hade olika dimensioner, men fick det tätt med gängtejp.

Första disken så togs lite vatten in och därefter stannade den och vill inte ta in mer vatten. Jag förstår inte riktigt hur en aquastop fungerar, så jag vet inte om det inte är tätt nog i min koppling eller något annat som gör att den slår av?
 
pontusuggla skrev:
Jag har installerat en ny diskmaskin. Köket är förberett för det och grannarna säger att dom gjort det själva utan problem. Jag fick sätta en koppling då slangen och röret hade olika dimensioner, men fick det tätt med gängtejp.

Första disken så togs lite vatten in och därefter stannade den och vill inte ta in mer vatten. Jag förstår inte riktigt hur en aquastop fungerar, så jag vet inte om det inte är tätt nog i min koppling eller något annat som gör att den slår av?
Sitter det en avstängning på köksblandaren?
 
Aquastop stänger väl av om det blir fullt flöde har jag fått för mig. Så om det mot förmodan skulle vara lite läckage (vilket ju iofs inte är ok) så ska inte den stoppa vattnet.

Det är inte tätt någon annanstans?

Jag installerade en diskmaskin i förra huset och då saknades det typ 20 cm för att slangen skulle räcka. Hittade då en flexslang i en bra-att-ha-låda och skarvade med. Men diskmaskinen varnade för att den inte fick vatten. Visade sig att den slangen var helt tät... Kan säga att det inte var det första jag tänkte mig kunde vara fel...
 
P
modell?
kan vara att den inte tömmer ut allt vatten för att det är stop i avlopp eller vikt slang
med tanke på att den tagit in vatten en gång
eller om den inte fortsatte i programmet så kan vatten intaget tagit för lång tid tex för mycket gängtape på fel ställe
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.