Diskmaskiner är inte så kinkiga med vattentryck. Det skall inte vara några problem. Vad gäller avlopp är det samma regler för diskmaskin som för annat gråvatten. Om du får ha tvåkammarbrunn till avlopp i nuläget så får du också koppla på en diskmaskin.