A
Hej!
Jag råkade komma åt vridknappen på min diskmaskin tidigare och den la av då, spelande ingen roll att man vred om knappen för de olika programmen eller tryckte på Start- eller Delay-knapparna.

Öppnade upp fronten och lyckades få igång lyset på panelen och maskinen är igång men jag har ingen aning vilket program det är som körs och kan inte stänga av den, alltså ställe vridknappen på ON/OFF.

Har försökt att restarta den genom att hålla inne Start och Delay men utan lycka.

Någon som haft liknande problem eller kunskap i hur man åtgärda detta?

Diskmaskinen är en Electrolux EFS5206LOW.
Tack på förhand.

• Vit diskmaskin, kontrollpanel med vred och knappar, flera indikatorljus tända, ECO-inställning, timer med fördröjning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Dra ur sladden i tio minuter
Ibland hjälper det så maskinen startar om ordentligt

• Gilla
Alti och 1 till
  • Laddar…
A
Låter som kretskortsfel

A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Dra ur sladden i tio minuter
Ibland hjälper det så maskinen startar om ordentligt
Tack för svar men det funkade dessvärre inte, det första jag provade i hopp om att det var ett enkelt problem..

• Ledsen
Åsa Lund
  • Laddar…
A
electroluxaren skrev:
Låter som kretskortsfel
Kan du utveckla svaret lite, tack?

Prisuppskattning, något en någorlunda händig man kan fixa själv eller blir det billigare med att koppla in försäkringen o betala självrisk på 1,500kr?

A
A Arian skrev:
Kan du utveckla svaret lite, tack?

Prisuppskattning, något en någorlunda händig man kan fixa själv eller blir det billigare med att koppla in försäkringen o betala självrisk på 1,500kr?
vet inte vad du har för modell exakt men kortet det sitter bakom vredet
kostar kanske 2000.- om det finns att få tag på

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.