Jag håller på och skruvar ihop mitt IKEA-kök, och jag kommer ställa en diskmaskin till höger om diskbänken, mot en vägg. Hur mycket glipa bör man ha mellan skåpet till vänster och diskmaskinen, samt hur mycket mellan diskmaskinen och väggen till höger?
Jag tänkte in klämma fast maskinen där, men räcker det med nån millimeter på var sida så att man kan ta ut maskinen vid service/byte?.
Kommer montera stenskiva ovanpå med.
Jag tänkte in klämma fast maskinen där, men räcker det med nån millimeter på var sida så att man kan ta ut maskinen vid service/byte?.
Kommer montera stenskiva ovanpå med.
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Kontrollera installationsanvisningen för maskinen. Jag håller precis på med ombyggnad av köket i fritidshuset. Såg att för min diskmaskin (Siemens) skall man ha något monteringskit som inte följer med, om den skall monteras mot en vägg som i ditt fall.
Instämmer i vad @Demmpa skriver, men skulle själv ha kastat ett öga på manualen trots det.Demmpa skrev:
Tänkt på att det ofta finns behov av att kunna fästa maskinen både till höger och vänster.
Själv satte jag en hel sida på den sida det inte fanns skåp när jag satte vårt kök (distanser mot vägg och täcksida utanpå det).
Jag tittar i installationsbladet från Miele och den här bilden tolkar jag som att det räcker att skruva fast maskinen i vänster sida?
Sen vill dom att man ska skruva fast i bänkskivan med, hur det ska gå med en stenskiva är jag ju dock lite tveksam till....
Sen vill dom att man ska skruva fast i bänkskivan med, hur det ska gå med en stenskiva är jag ju dock lite tveksam till....
Klicka här för att svara