4 328 läst ·
9 svar
4k läst
9 svar
Diskhodilemma!
Hej,
Har beställt ett kök från Ikea med laminatskiva och 60 cm diskbänkskåp.
Det som återstår är att hitta en diskho och blandare.
Just diskhon har blivit ett riktigt dilemma.
Nästan alla säger att man ska undvika Ikeas diskhoar p.g.a. taskig kvalitet. Gissar att detta råd återstår?
Dock har Ikea en diskho med exakt det format jag vill ha, nämligen BOHOLMEN Inbyggnadsdiskbänk 1 ho m avr. (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S39847451)
Jag har inte lyckats hitta någon annan återförsäljare som har en enkelho med samma generösa mått som denna. Är det någon har tips på någon sådan? Känns som jag främst vill ha en enkelho, men har någon tips nedfälld diskho med två som är bra, så är jag öppen för förslag. Kan vara så att jag missuppfattat storlekarna på de nekelhoar jag sett, men jag vill gärna kunna få ner en långpanna i hon.
Budget, ca. 3-4000 kronor.
Tack på förhand!
Nästan alla säger att man ska undvika Ikeas diskhoar p.g.a. taskig kvalitet. Gissar att detta råd återstår?
Dock har Ikea en diskho med exakt det format jag vill ha, nämligen BOHOLMEN Inbyggnadsdiskbänk 1 ho m avr. (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S39847451)
Jag har inte lyckats hitta någon annan återförsäljare som har en enkelho med samma generösa mått som denna. Är det någon har tips på någon sådan? Känns som jag främst vill ha en enkelho, men har någon tips nedfälld diskho med två som är bra, så är jag öppen för förslag. Kan vara så att jag missuppfattat storlekarna på de nekelhoar jag sett, men jag vill gärna kunna få ner en långpanna i hon.
Tack på förhand!
Vi har en sådan ho i vår tvättstuga och jag har inte något att anmärka på denna.
Visst, tar man en Franke för 4000:- och ställer bredvid så ser man att det är skillnad men det är inget som man går och tänker på annars. (Vi köpte en Franke först men vi ångrade oss då den hade två runda hoar så vi sålde den vidare).
Visst, tar man en Franke för 4000:- och ställer bredvid så ser man att det är skillnad men det är inget som man går och tänker på annars. (Vi köpte en Franke först men vi ångrade oss då den hade två runda hoar så vi sålde den vidare).
Hur länge har ni haft er ho?Jesca_j skrev:Vi har en sådan ho i vår tvättstuga och jag har inte något att anmärka på denna.
Hur väl använd är den?
Det många klagar på är ju att plåten är för tunn och att det lätt bildas repor och bucklor, och det känns ju inte så kul...
Vi har totalt 3st IKEA-hoar och har inte lyckats få någon buckla i någon av dessa, vi har bott i huset precis 2år nu och hoarna i köket används ju hela dagarna då sambon är hemma med två småbarn.
Däremot upplever vi att det lätt blir repor men det kanske vi bara tycker eftersom vi aldrig haft nya diskhoar tidigare utan bara gamla begagnade.....(de som vi sålde Franke-hon till har också fått repor).
Jag upplever att Franken är något blankare i plåten, men det kan ju vara inbillning också...
Däremot upplever vi att det lätt blir repor men det kanske vi bara tycker eftersom vi aldrig haft nya diskhoar tidigare utan bara gamla begagnade.....(de som vi sålde Franke-hon till har också fått repor).
Jag upplever att Franken är något blankare i plåten, men det kan ju vara inbillning också...
Har samma önskemål och förutsättningar som du. Däremot ska jag vänta till i höst. I samband med Ikeas katalogsläpp är det ju alltid nyheter och det ryktas om diskbänkar till 60skåp. Kvalitén har väl förhoppningsvis blivit bättre.....supremo skrev:Hej,
Dock har Ikea en diskho med exakt det format jag vill ha, nämligen BOHOLMEN Inbyggnadsdiskbänk 1 ho m avr. ([länk])
Tack på förhand!
Tyvärr kan jag inte vänta tills i höst då köket levereras om två veckor.Asti skrev:
Någon annan som har bra tips?
En måttbeställd Franke i den längden och med en stor ho skulle nog gå på c:a 4000. Jag gav nämligen det och ett par hundralappar till för en 120-centimeters för ett år sedan.
Den får repor som alla andra, det är väl bara det att man tänker mer på det i början för att de första syns så mycket...
Den får repor som alla andra, det är väl bara det att man tänker mer på det i början för att de första syns så mycket...
Klicka här för att svara