Hej! Jag har bestämt mig för en svart blandare från Tapwell, modell ARM 385. Nu söker jag en svart diskho med hål för blandare, problemet är att alla hoar jag hittar endast har hål på 35mm och blandaren kräver 40mm. Därför undrar jag om någon har monterat denna blandare på en diskho tidigare, har inte kollat på Tapwells egna diskhoar då det går lite över våran budget.
Vill helst undvika att placera blandaren fristående på laminatskivan, tacksam för svar!! :)
(vill inte ha diskho i rostfritt stål)

• Modernt svart köksblandare med böjd hals och utdragsbar munstycke, isolerad mot vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har exakt den blandaren men i en rostfri bänk. Minns att det va tajt i hålet men tror inte det va nåt extra stort hål.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
En 40 mm hålpunch ser ju överkomlig ut prismässigt så får du hålet där du vill ha det med rätt storlek:

[länk]
Den hon jag har tittat på har förstansade hål som man knackar ut själv, mailade kundtjänst och frågade om man kunde göra hålet större själv och hon svarade att det inte är möjligt då den antagligen går sönder eftersom den är i granit..

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Jag har exakt den blandaren men i en rostfri bänk. Minns att det va tajt i hålet men tror inte det va nåt extra stort hål.
Hmm hade din ho 35mm hål? Den hon jag tittar på är i granit så vågar inte riktigt chansa..

Mätte lite och 40mm kan nog stämma, men helt omöjligt att ta upp hålet alltså?

Stefan N Stefan N skrev:
Mätte lite och 40mm kan nog stämma, men helt omöjligt att ta upp hålet alltså?
Känns ju inte omöjligt då det handlar om 5 mm men eftersom hon avrådde från att göra det så vågar jag inte chansa med risk för att den går sönder och vi inte får någon ny....
Fattar inte hur det kan komma sig att alla hoar jag ser har hål på 35 men tapwell har gjort 40 på några blandare!?
Såg dessutom att tapwells egna ho också hade 35mm hål, så märkligt.

Redigerat:
  • Gilla
EmmaPerz
  • Laddar…
Glömde visa slutresultatet, tänkte att ni kanske vill se! Det slutade med att vi satte blandaren fristående på bänkskivan 😜

• Modernt kök, svart diskho, kran, diskmedel, skärbräda, torkställ, växt, kakelvägg, träarbetsytor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Moxieman och 1 till
  • Laddar…
Hej, har liknande situation, lite tajt bakom diskhon för en Tapwell blandare som kräver 40 mm hej l. Hur gjorde ni för att lösa det? Förstärkte ni bänkskivan?

M Michelle-Gbg skrev:
Hej, har liknande situation, lite tajt bakom diskhon för en Tapwell blandare som kräver 40 mm hej l. Hur gjorde ni för att lösa det? Förstärkte ni bänkskivan?
Hej! Nej vi förstärkte inte bänkskivan, vi borrade hål för blandaren och målade med någon slags spärrfärg om jag inte minns fel 🫣🤔

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.