Skall beställa en diskbänk (ca 220cm) med dubbla hoar till vårat nya kök.

Funderade lite på profilen på diskbänken. Det finns ju naturligtvis den "klassiska" profilen men nu finns det även raka, "liten kant", "mjuk kant" osv osv.

Själv är jag sugen på en helt rak, gör man bort sig då eller vad tror ni ?

Ps, hittade denna för att rita egna diskbänkar och så att man kan se dem i "3D" och få ett pris. Vet inte om det är bra bänkar men kul att se olika varianter.:rolleyes:
Ifö diskbänkar - Ritverktyg

Ingen ? :(

Hemmakatten
Många menar att man absolut skall ha en kant så att vattnet inte rinner ner på golvet. Själva har vi en rak kant. Tycker det är snyggt och ser inga problem med vattnet. Tänk på alla diskbänkar i sten, laminat och trä, där är det minsann ingen kant som står upp framtill. :)

T
Japp, kör med rak kant, snyggast. Den klassiska profilen är ytterst ful.

Själv har jag något som ser ut som det IFÖ kallar "Modern" i ritverktyget i länken ovan. Riktigt snyggt OCH praktiskt. En RF-bänk utan kant ser naken ut, tycker jag.

Beställde just idag en bänk från Furhoffs via lokal byggbutik. Ca 17500:- med kant som motsvarar ifös "modern" fram och sargar "10" bak och på sidorna. Längd 2887x610 och hål för häll. En 220mm ho och en 340mm ho, båda från Intra.
Vi ville inte heller ha en kant utan avrinningsskydd. En stor del av vitsen med en RF tycker vi är möjligheten till kant. Men iofs inte då en "klassisk"!
Jag provade att rita in vår bänk på med Ifös program och då skulle den kosta ca 23.500:- !

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.