Skulle vilja byta diskbänk till en lite längre pga att nuvarande slutar vid ena hon och det mår inte bänkskivan bra av att den blir vattenbegjuten. Kaklat på väggen. Funderar nu om diskbänken har ett uppvik i bakkant som gör att det kan bli svårt att ta bort den, för isåfall sticker den upp bakom kaklet. Nån som har koll om diskbänkarna såg ut så 1986?
 
Jag har aldrig sett det iallafall.
 
Du kanske är ung :) Har ofta sett diskbänkar med ett 5mm uppvik baktill. Går kanske förstås att demontera bänkarna under och trycka ner diskbänken om det är uppvik, och hoppas att kaklet håller. Ett stort problem då är ju vattenrören som sticker upp underifrån genom bänken och hindrar att man gör så.
 
Rivit ett antal kök men har inte sett det. Annars kör med en fein för säkerhets skull.
 
Hade det på min diskbänk från -81... ingen höjdare att försöka bända loss den, men det gick tillslut... får dock måla om en vägg.
 
Satte om en diskbänk fritidshuset men den hade inget uppvik, kanske 15 år gammal. Borde ju komma ihåg hur denna diskbänk är eftersom jag satt dit den själv, men det är helt tomt...
 
Stuckit in en kniv i siliconfogen mellan diskbänksplåt och kakel, jodå det låter som om den tar emot ett uppvik. Får satsa på att ta loss underskåpet och försiktigt trycka ner diskbänken och hoppas att kaklet håller. Problemet blir att ta loss underskåp utan att förstöra det totalt.
 
Nu är diskbänk med rätt längd införskaffad. Funderar på om man ska sätta en kapskiva på en dremel och kapa loss uppviket. Kollat på diskbänkar från samma tid och uppviket verkar vara 10 mm. Ska man chansa på trycka diskbänken neråt, så måste jag skrota sönder diskbänkskåpet först, det kommer in rör underifrån i skåpet. Så, vad tror ni om att kapa?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.