C cpalm skrev:
En annan fiskemetod ja, men inte så dum översättning av slanguttrycket egentligen. Dels eftersom tråla sedan länge populärt använts i svenskan som uttryck för att "fiska efter något" enligt samma analogi, dels eftersom det låter nästan likadant.
Men nu handlar det ju både trolling och beteendet det syftar på att slänga ut ett bete och hoppas på en massa napp. Trålning är något helt annat.

• Gilla
Psykoppout
  • Laddar…
P Psykoppout skrev:
Är detta rena bluffaffärerna då? Falsk marknadsföring?
Ja. Och det är inte första gången någon försöker sälja saker som inte fungerar.

• Gilla
Psykoppout
  • Laddar…
P
D Daniel 109 skrev:
Ja, som jag försökte förklara så förlorar du 90% av energin som går via vätgasen.
Generatorn som laddar fordonets batteri. Batteriet kan inte bli mer än fullladdat. Är sannolikheten avfärdad för att det finns upp till 90% extra energi för en bränslecell för vätgas?

P
P Psykoppout skrev:
Generatorn som laddar fordonets batteri. Batteriet kan inte bli mer än fullladdat. Är sannolikheten avfärdad för att det finns upp till 90% extra energi för en bränslecell för vätgas?
Men du har ju förluster från batteriet medans motorn går.. Och även när den står..
Så det kan aldrig bli 100% i batteriet som stannar kvar där och sedan har generatorn ingenstans att lägga energin.. Och då koppla på detta och tro att det inte blir ökad förbrukning..

• Gilla
Psykoppout
  • Laddar…
F
P Psykoppout skrev:
Du har exakt noll koll på hur en generator/elmotor fungerar eller?

För att få en generator att generera el så måste effekt tillföras, den effekten i detta fall är från motorn som drivs med bensin. Vad tror du att generatorn gör när batteriet är fulladdat och bilen har moderat effektuttag? Fundera på det en stund.

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P Psykoppout skrev:
Det finns en reservkapacitet på generatorn. Precis som att det finns extra kapacitet på motorn. Du kan hänga en husvagn efter bilen. Eftersom det finns extra kapacitet på motorn kan du fortfarande köra lika fort. Du kan koppla en elektrolysör till generatorn. Eftersom det finns extra kapacitet kan den fortfarande ladda batteriet om det behövs. Men i båda fallen kommer bensinförbrukningen att öka. Bilen drar mer bensin ju mer el du tar ifrån generatorn.

• Gilla
jorblad och 2 till
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
Jag tror det är du som har missförstått det hela. Det är fysikaliskt omöjligt att plocka ut en viss mängd energi från generatorn för att producera något som ger mer energi tillbaks till motorn.

Kan du inte länka till några källor som stödjer dina påståenden?
Jag efterfrågade personer med nån form av erfarenhet i ämnet att installera direkttillverkad vätgas. Förutsatt att personen överlevde, var jag aningens nyfiken på experimentet.

Fast sen har jag märkt hur underhållande, kanske även provokativt frågeställningen är. Hur många utan erfarenhet som verkar berörda. Kanske ändå liksom mig intresserade av ämnet, browns gas.

Ytterst fascinerande underhållning och smickrande intelligensnivå.

P
P Psykoppout skrev:
Jag efterfrågade personer med nån form av erfarenhet i ämnet att installera direkttillverkad vätgas. Förutsatt att personen överlevde, var jag aningens nyfiken på experimentet.

Fast sen har jag märkt hur underhållande, kanske även provokativt frågeställningen är. Hur många utan erfarenhet som verkar berörda. Kanske ändå liksom mig intresserade av ämnet, browns gas.

Ytterst fascinerande underhållning och smickrande intelligensnivå.
Läste det här precis, från Google.com. Allt från internet kan vara falskt, fast frågan man bör ställa sig - är ifall något som presenteras inte hävdar sig vara sanning, om det kan vara kunskap? Vad är skillnaden mellan kunskap och sanning?

Do HHO generators actually work?

It is noted that HHO gas enhances the combustion process through increasing engine thermal efficiency and reducing the specific fuel consumption. Comparing HHO gas to commercial gasoline fuel, HHO is extremely efficient in terms of fuel chemical structure.

Det är ingen som har ifrågasatt att vätgas är ett bra bränsle.
Problemet är att man ska använda energi från motorn för att skapa bränsle till motorn utan att gå back.
Det är per definition en evighetsmaskin och om det funkar hade nobelpriset varit givet.

Du får producera vätgasen hemma med solceller och ha en vätgastank i bilen.

• Gilla
jorblad och 4 till
  • Laddar…
P
useless useless skrev:
Det är ingen som har ifrågasatt att vätgas är ett bra bränsle.
Problemet är att man ska använda energi från motorn för att skapa bränsle till motorn utan att gå back.
Det är per definition en evighetsmaskin och om det funkar hade nobelpriset varit givet.

Du får producera vätgasen hemma med solceller och ha en vätgastank i bilen.
Om ifall vi inte vissa tidpunkter återfyller bränslet som motorn drivs av, bensin eller diesel, brukar förbränningsmotorer funka ändå? Är det någon som påstår vi talar om en så kallad evighetsmaskin?

Och ja, det problemets lösning - nån med erfarenhet problemlösningen, är efterfrågat. Korrekt uppfattat!

tommib
Du och andra som förespråkar detta med HHO (fånigt namn) pratar om en evighetsmaskin. Att du gör det för att du inte vet bättre ändrar inte saken.

Eller så är du ett troll.

Nja, att förbättra verkningsgraden på en motor är inte lika omöjligt som att bygga en evighetsmaskin.

tommib
Nej, men det är inte det TS pratar om. Det är väldigt tydligt när man börjar prata om "överskottsenergi" från generatorn.

Om du skulle försöka släppa det värsta ordmärkeriet för en gångs skull och se på frågan som helhet så inser du att TS (m.fl på nätet) pratar om att modifiera normala förbränningsmotorer. Dessa är redan optimerade i väldigt stor utsträckning och det finns inte några billiga vinster att plocka hem. De "förbättringar" i bränsleekonomi man pratar om är i ligan evighetsmaskin.

• Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Nej, men det är inte det TS pratar om. Det är väldigt tydligt när man börjar prata om "överskottsenergi" från generatorn.

Om du skulle försöka släppa det värsta ordmärkeriet för en gångs skull och se på frågan som helhet så inser du att TS (m.fl på nätet) pratar om att modifiera normala förbränningsmotorer. Dessa är redan optimerade i väldigt stor utsträckning och det finns inte några billiga vinster att plocka hem. De "förbättringar" i bränsleekonomi man pratar om är i ligan evighetsmaskin.
Jag håller helt med om att TS saknar grundläggande kunskaper om i princip alla aspekter här. Men det är korrekt att det inte är en evighetsmaskin. Att då avskriva den som evighetsmaskin blir galet.

Jag håller helt med om att det inte fungerar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.