4 078 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Diom 20 hundra elschema
Hej
Äre någon som har eller vet hur jag kan få tag på elschema till Diom 20 Hundra pannan från 1996?
Dels kopplingsschemat och helst även principschemat för kretskortet.
(Företaget finns ej kvar i Ängelholm längre)
Har byggt om en sådan panna, skurit bort plåt och svetsat dit andra så den passar för att eldas med havrebrännare. Tänker inte använda befintlig kretskort men behåller delar av den, bla reläerna och skenor mm. Så det skulle underlätta väsentligt om jag hade tillgång till ett schema.
Tackar för alla tips i förväg och hoppas någon har ett svar snart.
Hälsningar,
Skalman
-alias Kalman
Äre någon som har eller vet hur jag kan få tag på elschema till Diom 20 Hundra pannan från 1996?
Dels kopplingsschemat och helst även principschemat för kretskortet.
(Företaget finns ej kvar i Ängelholm längre)
Har byggt om en sådan panna, skurit bort plåt och svetsat dit andra så den passar för att eldas med havrebrännare. Tänker inte använda befintlig kretskort men behåller delar av den, bla reläerna och skenor mm. Så det skulle underlätta väsentligt om jag hade tillgång till ett schema.
Tackar för alla tips i förväg och hoppas någon har ett svar snart.
Hälsningar,
Skalman
-alias Kalman
Har en Diom 25 kv, men den är ifrån 1980 så den får du ingen glädje av.
Men jag har läst flera inlägg från dig dom senaste dagarna,för jag har fått väldiga
problem med min havrebrännare med detta årets skörd (Hinnagård-som fram till
nu funkat rätt bra).Den sintrar så jag blir tokig.
Läste att du konstruerat en egen brännare som verkar fungera väldigt bra.
Har du kommit fram till någon tillverkning och försäljning. Jag är isåfall väldigt
intreserad. Mvh.Låsbonden
Men jag har läst flera inlägg från dig dom senaste dagarna,för jag har fått väldiga
problem med min havrebrännare med detta årets skörd (Hinnagård-som fram till
nu funkat rätt bra).Den sintrar så jag blir tokig.
Läste att du konstruerat en egen brännare som verkar fungera väldigt bra.
Har du kommit fram till någon tillverkning och försäljning. Jag är isåfall väldigt
intreserad. Mvh.Låsbonden
Klicka här för att svara