Det där måste ha varit den bilen som jag såg i u-sala igår.RoTe skrev:
Då hade polisen lite synpunkter på lasset.
Citroen XM såklart!
Och sen när man får tårkigt är det bara att lägga sig och mecka! ;D Nejdå, det är betydligt bättre än vad ryktet säger! Ivarjefall vår! Mycket utrymme och bra dragmöjligheter.
Vi har en peugot 406 som back up oxå, men den har absolut inte samma yta eller kraft! Såklart!
Och sen när man får tårkigt är det bara att lägga sig och mecka! ;D Nejdå, det är betydligt bättre än vad ryktet säger! Ivarjefall vår! Mycket utrymme och bra dragmöjligheter.
Vi har en peugot 406 som back up oxå, men den har absolut inte samma yta eller kraft! Såklart!
Konstigt att bara en hittills har nämnt den bästa ännu, den gamla hederliga svenska Volvo 245:an. Kostar tamigtusan inget och knatar på dag som natt. En sån ska jag ha när jag bygger! Gärna en orange gammal televerksbil så att man retar gallfeber på tjejen som är sååå noga vad gäller utseende på allt 
Hade en sån en gång och den retar tydligen gallfeber på polisen också för jag blev då stoppad "jämnt" - blev så trött på att höra "Jaha, hur var det här då..." att jag sålde bilenjeppeknaster skrev:
Hade en sån en gång och den retar tydligen gallfeber på polisen också för jag blev då stoppad "jämnt" - blev så trött på att höra "Jaha, hur var det här då..." att jag sålde bilenByggaNytt skrev:
Hehe, jag kör volvo 244 och en gång gjorde snuten en sjuk U sväng bakom mig och slog QP på mig, jag blinkade med varningsblink när dom läste mitt regnr. Sedan säger polisen "ja vi slår stopp på bärbyleden" då kasta jag mig på höger blinkers å gled ut i vägrenen innan dom fått på blinket. Alltid lika roligt. ;D
Frågade om det var mig dom va ute efter, dom mummlade lite, så sa jag "det är sånt man får ta när man kör pundarbil" men då sa dom att dom såg sen att den va nytvättad och skattad så det va inga problem.
Citerat: "Cheva pickup 4x4 74 med manuell låda och lågväxel.
har vart med om både de ena och de andra! men den tål lite vanvård ;D
perfekt att lasta på en hel lastpall på flaket
"
Jag gillar stilen [smiley=thumbsup.gif] !!!! Med mitt kan man både jobba o när man orkar tömma och göra rent även campa!!!! På flaket får man plats med 2 meter lång luftmadrass, tillräckligt bred för 2 pers. Bilden tagen på Mantorp 2004 (då det inte regnade så in i helsike mycket som sist [smiley=angry.gif] [smiley=angry.gif]
har vart med om både de ena och de andra! men den tål lite vanvård ;D
perfekt att lasta på en hel lastpall på flaket
Jag gillar stilen [smiley=thumbsup.gif] !!!! Med mitt kan man både jobba o när man orkar tömma och göra rent även campa!!!! På flaket får man plats med 2 meter lång luftmadrass, tillräckligt bred för 2 pers. Bilden tagen på Mantorp 2004 (då det inte regnade så in i helsike mycket som sist [smiley=angry.gif] [smiley=angry.gif]
På mitt förr förra jobb var det folk från Litauen eller dyl som kom för att hämta ca 3.000 kg stålrör med en sån. Vet inte vad de kallas för men NÅT gick av under bilen o däcken visade åt alla möjliga håll innan de var ens utanför fabriksgrinder. De kom ju inte nånstans med bilen efter detta.... Tycker synd om deras kunder som fick vänta på leverans av rören [smiley=cry.gif].RoTe skrev:
Jag är mycket nöjd med bilen.... Har kört följande i den :
Min snöskoter...
ris från 6 äppelträd..
MDF skiva (hela gick in liggandes) 120cmX240cm
4 kubik ved (vägde 1,5 ton) ;D
+ en massa mer saker... fungerar underbart bra...
Enda problemet är startmotorn som låter illa ibland... bilen drar ca 1,2 l/milen vid landsvägskörning i 100km/h

Min snöskoter...
ris från 6 äppelträd..
MDF skiva (hela gick in liggandes) 120cmX240cm
4 kubik ved (vägde 1,5 ton) ;D
+ en massa mer saker... fungerar underbart bra...
Enda problemet är startmotorn som låter illa ibland... bilen drar ca 1,2 l/milen vid landsvägskörning i 100km/h

http://www.blocket.se/vi/8693409.htm?ca=11_s
Denna rackare borde någon knipa illa kvickt. Motorn kan inte kosta många kronor att fixa flaket är jag lite osäker på men det kan väl inte vara omöjligt?
Denna rackare borde någon knipa illa kvickt. Motorn kan inte kosta många kronor att fixa flaket är jag lite osäker på men det kan väl inte vara omöjligt?


