Vad kan detta va för dimension? Tog bara en bild snabbt o nu tänkte jag köpa en koppling för att proppa röret (kallvattenledning i källartak).
Nån som har en aning? 30mm?

• Person håller linjal vid ett grått rör i källartak för att mäta dimension, eventuellt 30 mm, för att köpa rätt koppling.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Använd skjutmått när du mäter.

C calvin82 skrev:
Vad kan detta va för dimension? Tog bara en bild snabbt o nu tänkte jag köpa en koppling för att proppa röret (kallvattenledning i källartak).
Godkväll, troligen 3/4" 26,7 mm utv. + Målarfärgen, använd skjutmått, rör är sällan i jämna mm mått.
Ps putsa bort färgen innan du mäter

C calvin82 skrev:
Godkväll, är det ett målat koppar rör så är det mm mått.

Krilleman
C calvin82 skrev:
Jag tror också det är 3/4" galvat stålrör på 26,9mm
(21,3mm = 1/2" & 33,7mm = 1")

Men givetvis, mät med skjutmått för att vara säker som många innan påtalat!

Vilken koppling har du tänkt använda för detta på slätt rör?
Få kopplingar är godkända för tappvatten på släta stålrör.

Det bästa är att proppa i gängan (täta med lin+locher) i lämpligt T-rör där detta rör kommer ifrån.
Galvad stålrörsplugg med gängor, används för att täta rör i VVS-installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

körde med en 28mm klämring o drog åt ordentligt. Inte hus vi bor i så jag har aldrig vattnet på när ingen är där. (Tillfällig lösning mao

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.