3 001 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Digitalisera mina Hi 8mm filmer.
Jag köpte något i stil med https://www.aliexpress.com/item/32817061309.html
Fungerade tillräckligt bra. Brände DVD-er då, för över 10 år sedan. Nu borde jag nog fundera på hur jag ska göra med dem innan de är för gamla.
Fungerade tillräckligt bra. Brände DVD-er då, för över 10 år sedan. Nu borde jag nog fundera på hur jag ska göra med dem innan de är för gamla.
Verkar som att din kamera inte har digitalt ut. Alltid kul med nya prylar men lite onödigt kanske att köpa nått man använder en gång så kolla vad det kostar att sända in dem och få det digitalt direkt. Eller köp nåt som är bra som du kan sälja vidare.
Kom på nu att Hi8 kanske inte är digitalt som du faktiskt skrev. Men fortfarande kolla priser på att lämna in då det kan vara många timmar att få till det bra själv.
Kom på nu att Hi8 kanske inte är digitalt som du faktiskt skrev. Men fortfarande kolla priser på att lämna in då det kan vara många timmar att få till det bra själv.
Nja, du tänker nog på (Mini)DV-kamerorna, de var ju digitala. Hi8 är som sagt ett analogt format. Det fanns även Digital8 som lagrade nån form av digital ström på samma typ av band som Hi8, men de blev väl aldrig nåt vidare populära? Vet inte heller om en sådan kan göra om Hi8 till digitalt on the fly och skicka ut.C cpalm skrev:
Jag använde ett TV-kort i datorn när jag digitaliserade gamla band för en massa år sedan. Det var lite jobb att få rätt på allt, så beroende på hur mycket det är kan det vara värt att kolla kostnaden hos tex BGA Video som nämnts.
Så är det nog. Det var ju ett tag sedan... Fick för mig att de var digitala eftersom 8mm-banden var populära även i datorvärlden.E erik_qwerty skrev:
Klicka här för att svara