Har lagt om taket, inkl, brädpanel på ett äldre hus. Viss del av taket består invändigt av ”snedtak”. På dessa ytor var ett undertak av brädor spikade på takstolsbjälkarna. När vi byggde om taket så lade vi ovanpå undertaksbrädorna en plastfolie och därefter isolering , ca 25 mm luftspalt samt yttertakspanel. Vi skall nu bygga om en del till badrum. Hur gör vi på dessa snedtaksytor, skall vi lägga en diffspärr mellan de nya gipsplanken och de gaml undertaksbrädorna? De får ju i så fall en plastfolie på såväl undersida som översida.[/FONT]
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.