Jag totalrenoverar huset.

I badrummet på bottenvåningen sätter jag huntonit skivor på glespanel. Ovan dem har jag träreglar + iso (stenull). Ovanför det kommer badrummet på andra våningen.

Jag kommer att ha infällde spottar i huntoniten.

Frågan är om jag bör plasta innan jag sätter huntoniten?

Min känsla är att inte göra det:
1. för att det är mellan två varma utrymmen
2. För att golvet i badrummet på ovanvåningen (som ligger direkt över) blir tätt varvid det kommer vara 2 diffspärrar.

men samtidigt känns det ju som om man vill ha en diffspärr i badrummet. speciellt ovanför duschen. eller räcker det med en kraftig fläkt?

tacksam för svar!
 
  • BADRUM.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.