Jag totalrenoverar huset.
I badrummet på bottenvåningen sätter jag huntonit skivor på glespanel. Ovan dem har jag träreglar + iso (stenull). Ovanför det kommer badrummet på andra våningen.
Jag kommer att ha infällde spottar i huntoniten.
Frågan är om jag bör plasta innan jag sätter huntoniten?
Min känsla är att inte göra det:
1. för att det är mellan två varma utrymmen
2. För att golvet i badrummet på ovanvåningen (som ligger direkt över) blir tätt varvid det kommer vara 2 diffspärrar.
men samtidigt känns det ju som om man vill ha en diffspärr i badrummet. speciellt ovanför duschen. eller räcker det med en kraftig fläkt?
tacksam för svar!