Vi har i alla fall beställt granitskivor från Diapol nu så jag kan snart berätta om hur det har gått för oss. De kom snabbt och mätte, killen som mätte kändes seriös och han tog lång tid på sig att mäta. Han var och mätte förra tisdagen och på torsdag kommer skivorna. Så efter torsdag kan jag berätta om våra erfarenheter. Så får vi se om det blir positivt eller negativt.
Kul! Jag kommer att börja bygga upp köket i början av maj så det blir troligt att jag beställer från Diapol så fort skåpen är på plats.AstaS skrev:Vi har i alla fall beställt granitskivor från Diapol nu så jag kan snart berätta om hur det har gått för oss. De kom snabbt och mätte, killen som mätte kändes seriös och han tog lång tid på sig att mäta. Han var och mätte förra tisdagen och på torsdag kommer skivorna. Så efter torsdag kan jag berätta om våra erfarenheter. Så får vi se om det blir positivt eller negativt.
Vad ska ni ha för diskho och häll? är det planmonterat/flush-fit?
Vi har en rostfri bänk så vi ska inte ha någon ho i vår granit. Men vi ska ha fyra olika skivor varav två inte är de lättaste i formen - de båda blir väldigt inressant att se om de har lyckats med. Det får jag se ikväll. Den ena skivan är egentligen ett bord med en upphöjd kant på baksidan. Ska användas som bakbord/arbetsbord.
Idag kom våra bänkskivor från Diapol och det blev jättebra. De hade mätt bra trots våra sneda väggar och konstiga vinklar. På ett ställe hade de missat att väggen inte var alldeles rak, men de fixade de till på plats. Så jag är nog nöjd med Diapol. Från första kontakten till dess vi hade bänkskivorna på plats gick det alltså två veckor.
Härligt! Kan du inte lägga upp en bild på resultatet?AstaS skrev:Idag kom våra bänkskivor från Diapol och det blev jättebra. De hade mätt bra trots våra sneda väggar och konstiga vinklar. På ett ställe hade de missat att väggen inte var alldeles rak, men de fixade de till på plats. Så jag är nog nöjd med Diapol. Från första kontakten till dess vi hade bänkskivorna på plats gick det alltså två veckor.
Vi har tagit en sort som heter Emerald Pearl. Svart med ganska mycket "mönster" i. Killen som var och mätte var väldigt seriös. VI hade valt ut en sorts granit och frågade honom vad han tyckte. Han var väldigt ärlig och tyckte att vi inte valt rätt och förklarade varför. Hans förklaring var helt rätt så vi tittade igen och valde den här. Och nu när fick hit den så hade han fortfarande rätt. Det hade inte blivit bra med den vi tänkte oss från början.
Det ger inte så mycket att ta bilder ännu dock. Köket är så halvfärdigt att det ser ändå inte bra ut. Och den ena skivan som ska bli ett bord ligger bara på golvet eftersom inte bordet finns ännu.
Jag skulle tro att Diapol är som andra firmor. Både bra och dåliga. Vissa har ju dåliga erfarenheter vad jag förstått och andra har bra.
Det ger inte så mycket att ta bilder ännu dock. Köket är så halvfärdigt att det ser ändå inte bra ut. Och den ena skivan som ska bli ett bord ligger bara på golvet eftersom inte bordet finns ännu.
Jag skulle tro att Diapol är som andra firmor. Både bra och dåliga. Vissa har ju dåliga erfarenheter vad jag förstått och andra har bra.
Nej, men detta känns inte som något större problem för mig eftersom uppmätningen tog c:a 1-1,5 timme (en man) och monteringen c:a 1 timme (två man). Man kan ju bara dra av arbeten som utförs i hemmet så det blir ju inga stora pengar av 4 timmars jobb.
Det var inte uppdelat på vår faktura heller. I och för sig bad vi inte om det heller. Men jag känner precis som Klom. Detta är inte direkt ett ROT-arbete. Lite arbetstid - blir inte mycket avdrag i slutänden. Det man tjänar på vid ROT-avdrag är jobb som innebär mycket arbetstid och lite material.
Hej,
Idag var det en kille från Diapol som mätte mitt kök. Det tog ca 1h och jag tyckte han var väldigt nogrann. Han kollade vinklar mot vägg och skåp och rekommenderade mig att lossa ett högskåp och sedan "räta" upp det mot bänkskivan efter att den hade blivit monterad, pga skivan ska ligga mot vägg på 3 sidor och det skulle ge bästa resultat.
Leveranstid 2 veckor... +-några dagar...
Idag var det en kille från Diapol som mätte mitt kök. Det tog ca 1h och jag tyckte han var väldigt nogrann. Han kollade vinklar mot vägg och skåp och rekommenderade mig att lossa ett högskåp och sedan "räta" upp det mot bänkskivan efter att den hade blivit monterad, pga skivan ska ligga mot vägg på 3 sidor och det skulle ge bästa resultat.
Leveranstid 2 veckor... +-några dagar...
Jag har beställt från Diapol vid två tillfällen, till lägenheten och till fritidshuset. Båda leveranserna kom på utsatt tid, monterades av två killar som definitivt vet vad de gör. Mycket duktiga. Jag valde svart granit och stenen är helt perfekt. I lgh har jag en halvkomplicerad installation med stora krav på exakt passform, tre skivor möts i ett u-kök varav den ena skivan ligger runt en fyrkantig pelare (tre sidor går mot pelaren)med fasade hörn.