12 652 läst ·
18 svar
13k läst
18 svar
Dewalt sänksåg med skena
Tittade lite på DW's variant på Beijers idag och nix, inte en chans att jag köper den istället för en Festo. Möjligen om den hade kostat hälften.
Festo andas kvalitet medans detta var något helt annat, jag förstår om de vill ha formarna till en såg i B&D sortimentet.
Detta är dock väldigt subjektivt men jag anar att fler kommer att hålla med, därmed inte sagt att Festo är bra på allt eller att DW är dåliga på allt, t ex så håller jag fortfarande på DW när det gäller handöverfräsar, kap/ger, radial och bordssågar.
Världens bästa sänksåg kommer dock nog fortfarande från Festo.
/Kent
Festo andas kvalitet medans detta var något helt annat, jag förstår om de vill ha formarna till en såg i B&D sortimentet.
Detta är dock väldigt subjektivt men jag anar att fler kommer att hålla med, därmed inte sagt att Festo är bra på allt eller att DW är dåliga på allt, t ex så håller jag fortfarande på DW när det gäller handöverfräsar, kap/ger, radial och bordssågar.
Världens bästa sänksåg kommer dock nog fortfarande från Festo.
/Kent
Har nu använt TS 55an och måste säga att jag, utan att ha provkört DWn, inte en sekund ångrar att jag köpte den. Detta blir en maskin som jag kommer att ha verklig nytta av.
Känsla av kvalitet och precision som är otrolig. Snitt så nära hyvlat man kan komma. Jag kan ana vad de som talar om att fastna i Festool-träsket menar.
Bosse
Känsla av kvalitet och precision som är otrolig. Snitt så nära hyvlat man kan komma. Jag kan ana vad de som talar om att fastna i Festool-träsket menar.
Bosse
TS 55 Q
+
Führungsschiene 1400 mm
+
Zubehörsystainer FS-SYS/2
--------------------------------------
474,81 + 15 frakt

http://cgi.ebay.de/FESTOOL-TAUCHSAG...ryZ30512QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
+
Führungsschiene 1400 mm
+
Zubehörsystainer FS-SYS/2
--------------------------------------
474,81 + 15 frakt
http://cgi.ebay.de/FESTOOL-TAUCHSAG...ryZ30512QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Klicka här för att svara