3 247 läst ·
14 svar
3k läst
14 svar
Dewalt Flexvolt batteribordsåg! erfarenheter?
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Dewalt har ju lanserat sin Flexvolt serie som nog många av er noterat och tänkte höra om någon här testat deras batteri bordsåg?.. är lite smått intresserad utav en sådan!
Antar att många snickare inte vill ha batteribordsåg men utvecklingen går framåt och jänkarna verkar helt lyriska i flexvolt maskinerna!
Tack på förhand!
Antar att många snickare inte vill ha batteribordsåg men utvecklingen går framåt och jänkarna verkar helt lyriska i flexvolt maskinerna!
Tack på förhand!
Mattias Wandel gör ett sponsrat inslag men verkar vara måttligt imponerad, i vilket fall för snickerier (å andra sidan är väl en batterisåg ingen man har i ett snickeri utan det är nog tänkt för byggen).
https://www.youtube.com/watch?v=KF40KduxqeY
https://www.youtube.com/watch?v=KF40KduxqeY
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Ja sedärja! trist att dom snålat in på ger anslaget men det är väll nåt som sällan används (iaf för mig).. på den stora 305mm kapgersågen så finns en adapter så man kan göra den till nätdriven istället för 2 styckna 54volts batterier... denna lösning hade jag hoppats på för denna bordsåg.. kunnat köra den både på batteri och nätdriven hade varit trevligt!
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Tyvärr har jag samma erfarenhet av dw745 att dewalts "Mitre slots" är ganska ojämna. Sjukt irriterande.
Efter att ha kört ett par dagar med dwe7491 så kan jag tala om att vinkelanslaget inte är någon höjdare på den heller. Det glappar i T-spåret och justerskruven för vinkeln går inte att dra åt ordentligt.norrbottenssnickaren skrev:
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Ahh samma på dw745. Men t-spåren på din då? Mina är som sagt inte jämna.
Jag körde med den igår och idag och jag är hel nöjd med den. Nu klöv jag bara lite lister men även ek tröskel på höjden.
Gillade att man kan spåra med den.
Gillade att man kan spåra med den.
Såvitt jag vet heter alla 18v-maskiner med slidebatterier XR och då ska det passa rent volt-mässigt. Det skulle väl vara det fysiska måttet som kan ställa till det i värsta fall. Vissa radio och lövblåsen ser ut att ha begränsat med utrymme.
Pratade med en kollega innan idag ang klyvsågen med flexvolt. Han använde den till att såga 5 grader på längden på en regel och dom var ca 0.5 m långa. Han sa att efter 3-4 st så var han tvungen att byta batteri.
Verkar som den inte kan användas till så det jobbet iaf.
Verkar som den inte kan användas till så det jobbet iaf.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Låter konstigt om man kollar lite tester?Fredrik.engdahl skrev:
Ska testa den igen när jag får chansen
Klicka här för att svara