Polarn var över ikväll när jag höll på att såga ekskivor med min nya gröna TS 55. Han frågade varför jag inte hade en DeWalt....

ceson skrev:
Vill bara säga att jag var på rean på Beijer idag och kunde inte motstå frestelsen
50% på Bosch. Tyvärr fanns ingen 12SD så det blev en 10SD + GTA3700.
Tack för råd och åsikter.
Har haft kombinationen ovan (10SD + GTA) i snart är ett år, är mycket nöjd med grejerna.
Kan väl inte påstå att jag slitit på dom dagligen men är utan tvekan nöjd.

Grattis till ett kalasköp! :)

anis16 skrev:
Polarn var över ikväll när jag höll på att såga ekskivor med min nya gröna TS 55. Han frågade varför jag inte hade en DeWalt....
Det har hänt mig också. Inte Festool men väl Makita. Verkar som om DeWalt och Black&Decker har lyckats med en sak. Reklam! De dödliga känner till dessa och många tror till och med att det är bästa som går att köpa för pengar :D

ceson skrev:
Vill bara säga att jag var på rean på Beijer idag och kunde inte motstå frestelsen
50% på Bosch. Tyvärr fanns ingen 12SD så det blev en 10SD + GTA3700.
Tack för råd och åsikter.
Vilken Beijer var det? Hade dom rea på några Blåa skruvdragare?

DeWalt är verkligen skickliga på marknadsföring... Men...mina håller klart sämst finnish av mina "proffsverktyg".

P
Festool har också lyckats med sin marknadsföring om än på annat sätt. Deras marknadsföring har gått av sig själv och påminner om Apple's, dvs de har lyckats få till en elitism-stämpel och fått vissa att se på verktygsval som på religion där Festool är den enda samma Guden.

Tyvärr i Göteborg, men vad jag förstod så sålde dom ut det mesta, inte allt till 50% dock. Jag var tvungen att gå annars skulle det slunkit med en GTS 10 och och och och livsfarligt detta!!

bra-byggare skrev:
Festool har också lyckats med sin marknadsföring om än på annat sätt. Deras marknadsföring har gått av sig själv och påminner om Apple's, dvs de har lyckats få till en elitism-stämpel och fått vissa att se på verktygsval som på religion där Festool är den enda samma Guden.
Hmm...
För mig som dagligen sälje Apples prylar, känns det inte igen alls. Det är absulot inte eliten som köper Apple, snarare de medvetna. Skulle snarare jämföra Festtool med Audi; med fel person bakom spakarna blir det bara pinsamt "wannabe".

ceson skrev:
Tyvärr i Göteborg, men vad jag förstod så sålde dom ut det mesta, inte allt till 50% dock. Jag var tvungen att gå annars skulle det slunkit med en GTS 10 och och och och livsfarligt detta!!
Vad skulle dom ha för en GTS 10?

Mikael_L
Springare skrev:
Beijer i Uppsala har halva priset på utgående blåa bosch just nu.
900:- för en GSR12V och lite mer för en GSR12-VE2.

(Passa dig bara för GSR12-2, jag tror det låg och skräpade även nån sådan, 12-2'an har bara nästan halva vridmomentet jämfört med GSR12V)

Mikael_L
ceson skrev:
... annars skulle det slunkit med en GTS 10 och och och och
Ja, Och ....

Jag förstår inte problemet .... ;)

P
Johan Gunverth skrev:
Hmm...
För mig som dagligen sälje Apples prylar, känns det inte igen alls. Det är absulot inte eliten som köper Apple, snarare de medvetna. Skulle snarare jämföra Festtool med Audi; med fel person bakom spakarna blir det bara pinsamt "wannabe".
Ok, men för mig som jobbar i universitetsvärlden inom IT så kunde jag utan tvekan se ett elitismbeteende och religion bland forskare, lärare och studenter för några år sedan när Apple släppt nya Mac-OS med UNIX-grund.

Nu var det inte den bästa jämförelseprodukten som var poängen i mitt inlägg utan mer *att* det är lite religion och elitismbeteende över Festool och dess användare och wannahaves.

Redigerat av moderator:
Vad skulle dom ha för en GTS 10?
Jag vet inte, det var inga priser på någonting utan man fick fråga. Det var i varje fall 50% på det priset jag inte vet. Kanske någon annan som vet vad ordinarie priset är?

Jag förstår inte problemet ....
Jag slank in på Beijer för att kolla bara, var i Göteborg med två döttrar och tre hundar och kan säga att ingen av dom blev speciellt glad när jag började lasta in.
Å andra sidan kunde ungarna tagit sina hundar och åkt buss hem så kunde jag fortsatt att handla:D

Vilken Beijer pratar ni om?
Jag var just på Beijer och tänkte köpa en 10 SD, ordinariepriset var 7495 kr. Frågade om det var rea på den också men icke....Plånboken var helt öppen och hade lätt betalat 3748 kr för den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.