1 081 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Dewalt dykertpistol som krånglar!
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Hej alla!
Har en Dewalt DCN680 18v som funkar lite konstigt, när det är cirka 8-10 spik kvar så låser den sig precis som att den har slut på spik, och den ha varit såhär sen ny?
Är det nåt jag missat eller är det service som gäller?
Har en Dewalt DCN680 18v som funkar lite konstigt, när det är cirka 8-10 spik kvar så låser den sig precis som att den har slut på spik, och den ha varit såhär sen ny?
Är det nåt jag missat eller är det service som gäller?
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Jag var ute o kollade min680 typ 10 och den stannade med 11st 50mm dyckert kvar i magget, läste någonstans att makitas stannar när magasinet är tomt. jag tror att din maskin fungerar utmärkt 
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Tack för svaret!M Mickebandsåg skrev:
Varför har dom gjort så för? Om man inte sparar all småduttar av dyckert som blir kvar så har man ju snart en hel remsa
Näe nu sakna ja min gamla Senco
Är det inte bara att fylla på med en ny remsa bakom snutten som är kvar i magasinet, och alltså automatiskt förbruka småsnutten helt och hållet innan den nya remsan påbörjas?P pleqtiz skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Självklart går ju det.. men fortfarande dumt att det blir småsnuttar kvar.J JPW skrev:
Tex nu idag så hade jag bara en remsa kvar och när den slog stopp så behövde jag 5 dyckert till innan jag var klar..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden