P
Hej alla!
Har en Dewalt DCN680 18v som funkar lite konstigt, när det är cirka 8-10 spik kvar så låser den sig precis som att den har slut på spik, och den ha varit såhär sen ny?
Är det nåt jag missat eller är det service som gäller?

Går inte gränsen där, jag tycker alltid det är lite kvar.

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P
Stefan N Stefan N skrev:
Går inte gränsen där, jag tycker alltid det är lite kvar.
Okej så det ska vara så?
På Sencon jag hade förut kunde ja skjuta upp allt innan den spärrades?

Jag var ute o kollade min680 typ 10 och den stannade med 11st 50mm dyckert kvar i magget, läste någonstans att makitas stannar när magasinet är tomt. jag tror att din maskin fungerar utmärkt (y)

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
P
M Mickebandsåg skrev:
Jag var ute o kollade min680 typ 10 och den stannade med 11st 50mm dyckert kvar i magget, läste någonstans att makitas stannar när magasinet är tomt. jag tror att din maskin fungerar utmärkt (y)
Tack för svaret!
Varför har dom gjort så för? Om man inte sparar all småduttar av dyckert som blir kvar så har man ju snart en hel remsa :thinking:.
Näe nu sakna ja min gamla Senco:cry:

P pleqtiz skrev:
Tack för svaret!
Varför har dom gjort så för? Om man inte sparar all småduttar av dyckert som blir kvar så har man ju snart en hel remsa :thinking:.
Näe nu sakna ja min gamla Senco:cry:
Är det inte bara att fylla på med en ny remsa bakom snutten som är kvar i magasinet, och alltså automatiskt förbruka småsnutten helt och hållet innan den nya remsan påbörjas?

• Gilla
Stefan N och 1 till
  • Laddar…
P
J JPW skrev:
Är det inte bara att fylla på med en ny remsa bakom snutten som är kvar i magasinet, och alltså automatiskt förbruka småsnutten helt och hållet innan den nya remsan påbörjas?
Självklart går ju det.. men fortfarande dumt att det blir småsnuttar kvar.
Tex nu idag så hade jag bara en remsa kvar och när den slog stopp så behövde jag 5 dyckert till innan jag var klar..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.