3 684 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Dewalt DC740KB eller en Hitachi DS14DFL?
Båda är nog bra och prisvärda köp. Jag skulle solklart köpa Hitachin om jag var i dina skor, har en DFL som reservare tyvärr använder jag den inte så mycket men det är en väldans trevlig maskin, Hitachin har Lionbatterier, är på 14,4volt och har lite snabbare laddare än De Walten, sen tycker jag personligen att Hitachin andas mer kvalite än De Walt.
Problemet är bara att det inte finns någon butik i Sthlm omrdet med de priserna på hitachin.. Hade köpt den direkt annars...mekar-anders skrev:Båda är nog bra och prisvärda köp. Jag skulle solklart köpa Hitachin om jag var i dina skor, har en DFL som reservare tyvärr använder jag den inte så mycket men det är en väldans trevlig maskin, Hitachin har Lionbatterier, är på 14,4volt och har lite snabbare laddare än De Walten, sen tycker jag personligen att Hitachin andas mer kvalite än De Walt.
Kanske ska sälja din reservmaskin eftersom du inte använde denmekar-anders skrev:Båda är nog bra och prisvärda köp. Jag skulle solklart köpa Hitachin om jag var i dina skor, har en DFL som reservare tyvärr använder jag den inte så mycket men det är en väldans trevlig maskin, Hitachin har Lionbatterier, är på 14,4volt och har lite snabbare laddare än De Walten, sen tycker jag personligen att Hitachin andas mer kvalite än De Walt.
1295 för en Dewalt, finns väl inget att tveka på, köp. Mycket bra maskin som du kommer att bli helnöjd med. Hitachi är mest färgglad, kanske ett sätt att marknadsföra sig på... då kvaliteten inte är den högsta. Vet de som har köpt Hitachi och är riktigt missnöjda.
Jag har båda märkena. Dewalt är på väg mot samma kvalité som på ägarnaföretagets maskiner, Black & Decker. Dålig chuck och billiga tekniska lösningar. Hitachin är utstark med bra chuck och allmänt bra ergonomi. Jag kan dock inte svara på hur de håller med daglig drift för en hantverkare!
Båda ser ju trevliga och prisvärda ut.
Utan att ha provat någon i verkliga livet har jag ju svårt att ge råd. Men personligen skulle jag luta åt hitachin.
Och det har mest att göra med att jag känner viss allmän tveksamhet över deWalt. En oro att man egentligen får en gulmålad B&D. Och det är inte så att jag någonsin misstänker man får en rödmålad deWalt när man tjackar en B&D.
B&D känner jag som maskiner som ofta känns och verkar vettiga när man klämmer och känner på dom i butiken, men ändå går sönder väldigt fort i någon underdimensionerad eller felkonstruerad detalj.
Utan att ha provat någon i verkliga livet har jag ju svårt att ge råd. Men personligen skulle jag luta åt hitachin.
Och det har mest att göra med att jag känner viss allmän tveksamhet över deWalt. En oro att man egentligen får en gulmålad B&D. Och det är inte så att jag någonsin misstänker man får en rödmålad deWalt när man tjackar en B&D.
B&D känner jag som maskiner som ofta känns och verkar vettiga när man klämmer och känner på dom i butiken, men ändå går sönder väldigt fort i någon underdimensionerad eller felkonstruerad detalj.
Både Hitachi och dewalt gör väldigt bra maskiner men det verkar som om dewalt även gör lite sämre maskiner medan Hitachi (vad jag vet i alla fall) inte gör några direkt dåliga maskiner. Dock kan man råka ut för Hitachi-maskiner med gamla NiCd-batterier vilket inte kan rekommenderas, även om kvaliteten på maskinen i övrigt är bra.
Ja det kanske jag skulle göra
, den är alldeles ny, bara uppladdad en gång och jag har provdragit tre skruv med den. Får jag ett vettigt bud på den så säljer jag den.
Kollar man i specen för maskinen och ser att det t.ex. är växellåda i metall så är det en bra maskin. batterierna är Dewalts och dessa är klart bättre än B&D. När man köper maskiner i den lägra prisklassen så får man vad man betalar för oavsett märke. har själv en Dewalt 702 som tycks vara outslitlig och den kostade 1200:-. En stor fördel med Dewalt är att har du en 12 V så passar samtliga batteri till samtliga maskiner inom det volttalet. Köpte en Dewalt 743 som ersättning för 702 men den ligger fortfarande kvar i lådan. har provat den och det är en mycket trevlig maskin.stilofunk skrev:
mekar-anders skrev:
Ja de säljs ju för 1500 nya med garanti och så vidare.. Vad är ett vettigt bud för dig? Skicka ett meddelande så kanske jag köper den av dig..
Klicka här för att svara