Niq skrev:
Dom skil maskiner som jag har användt har fungerat mkt bra. Jag tycker att man får mkt maskin för pengarna. Men visst säkert så håller en dyr maskin längre och ger det där lilla extra i nogrannhet. Kännner en pensionerad snickare som hela sin yrkeskarriär användt skil handcirkel. Dessutom så var det ju skil som uppfann handcirkeln.
Skil var 1 pro märke förr, men sålde sen ut sig. Vet inte om det var 1 ägarbyte som gjorde detta, men misstänker det.

saturnus2 skrev:
För mig verkar det litet, om man nu endast har en maskin. Jag har även en ny Hitachi i kartong som är 25 år gammal :) PSM9 med 235mm klinga (var samma i B&D) Efter detta inlägg har jag plockat fram Hitachin och stoppat ned trotjänaren i kartongen, för jag lär nog inte bli 130år gammal ;D, så jag får användning för den senare.
[bild]
Ha!
Jag har en precis likadan B&D - går som en klocka, fast visst låter den omgivningen veta att den finns...

O ja, en sån gammal B&D som saturnus2 har på bild...
Jag har lånat en sådan förut, helt fantastisk maskin. Grymt sågdjup, stor klinga.
Lät som en viggen iofs, men vad gör väl det? Hörselskydd behövs i alla fall...

Ang. varumärkens kvalitet; för att klara sig i konkurrensen om hemmafixarna går fler och fler tillverkare i träsket. Och de fattar inte att det blir deras väg till Rusta...
B&D var bra prylar förr, Skil kanonprylar. Idag vete tusan... Makita och Hitachi håller väl måttet än. Milwaukee är bra grejor, men få säljer dem här i Sverige.

När nu ändå diskussionen kring den blå trotjänaren från B6D är uppe - klingskyddet till min har tappat fjädern, så jag måste flytta det manuellt. Kan det finnas sådana fjädrar som reserdel fortfarande någonstans?

pero, kolla upp et snarast. Känner en kille som sågat sig äckligt mycke i sitt lår med en cirkelsåg med just det felest på.

sville skrev:
pero, kolla upp et snarast. Känner en kille som sågat sig äckligt mycke i sitt lår med en cirkelsåg med just det felest på.
Känner jag också igen, lätt hänt.
Det är faktiskt det ända som blivit renoverat på B&D, fjädern till skyddet. En gång under 35år! Men det är många år sedan, och då hade B&D en butik på Sallerupsvägen i Malmö. Men jag tror inte det blir så svårt att hitta en ny fjäder till skyddet.
http://www.crossroads.se/blackdecker/default.asp

Det blev en AEG KS66S. Främsta skälet till det är att AEG erbjuder den för halva priset som Good Will-kompensation för att min gamla såg bara överlevde drygt två år.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.