Hej har en dewalt 745 bordsåg och jag undrar lite vart man kan skaffa ett bra geranhåll. Har mätt spåret på sågen och den visar från 19.5 mm till 20mm är det någon mer som har dessa mått. Har försökt att bygga egen jigg men lyckas inte få det helt hundra då de blir glapp i ena änden.
Är det tillverkar miss eller får man räkna me detta på sådan här såg.
Mvh

• Gilla
Cordim
  • Laddar…
richardtenggren
Jag har också en dw745, jag tror att det beror på att bordet är gjutet och att spåren inte är bearbetade efter detta.
Vinkelanhållet som följer med har jag inte använt då det som sagt glappar, vissa har löst det med tejp har jag sett på YT.
Har sett att det finns bättre att köpa, men problemet med spåren lär ju kvarstå.

richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag har också en dw745, jag tror att det beror på att bordet är gjutet och att spåren inte är bearbetade efter detta.
Vinkelanhållet som följer med har jag inte använt då det som sagt glappar, vissa har löst det med tejp har jag sett på YT.
Har sett att det finns bättre att köpa, men problemet med spåren lär ju kvarstå.
richardtenggren richardtenggren skrev:
Ok tack. Har du också olika mått? Tänkte mest om jag ska försöka med garantin då den är ganska ny eller om jag får leva me det.
Har provat med tejp men anhållet har gått sönder.
För kollar man på youtube så finns många som verkar lyckas med att bygga egna slädar m.m utan glapp.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.