1 973 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
DeWalt 621 eller Festool
Röstar själv på DeWalt. Började snickra 1982 med Elu och kan inte bli sams med enhandsgrepp
. Vill spänna fast arbetsstycket och hålla maskinen med bägge händerna. Min chef skakar på huvudet men låter mig hållas.
mvh Findus
mvh Findus
Jag har alla tre modellerna, och Dewalten ligger i sin låda som utlåningsmaskin. Inte för att den är dålig, utan för att jag gillar de andra bättre. Dewalten kommer fram när det är trångt och jag behöver en liten frässula, vilket också gör den en aning vinglig. Placeringen av utsugspunkten är bäst på 621:an, eftersom slangen i stort sett aldrig är i vägen. Alla tre är trevliga maskiner. 621:an kan man få begagnad till ett relativt lågt pris. Jag betalade 1200 för min i gott skick. Jag är osäker på om 621:an har motorbroms, eftersom jag inte använder den så ofta. Motorbroms är bra att ha.
Ja. Dammutsuget på DeWalten är jag väldigt glad för. Som ett tips kan jag nämna att själva anslutningsröret går att lossa. Met en 24mm borr går det att fästa var som helst. I många fall går det att ordna utsug direkt i mallen. Funkar fantastiskt bra. Ännu bättre än i stolpen som det är tänkt. Det borde vara användbart även till dina Festool.
Findus
Findus
Klicka här för att svara