5 745 läst ·
12 svar
6k läst
12 svar
Dewalt 18v cirkelsåg helt orkeslös
Jag köpte i våras en dewalt 565 18v cirkelsåg. Hade läst en massa på nätet och fastnade för just denna modell, liten och smidig men ändå tillräcklig för många olika projekt. När jag skulle börja arbeta och testa sågen så orkar den knappt igenom en 120/28 trall. Helt nyladdad 5ah batteri men sågen är helt ”matt”. Inte i närheten av vad man ser på youtube. Min såg är ny och mina två äldre batterier (5ah) funkar för alla mina dewalt maskiner. Va gör jag för fel?? Eller är det ett riktigt ”måndagsex” jag lyckats köpa.
Tacksam för inspel av de som jobbat med just dewalt 565 cirkelsåg eller varit med om liknande upplevelse.
Jag har kontaktat återförsäljaren som är ett Svenskt stort företag, har ännu inte fått några svar…
Tacksam för inspel av de som jobbat med just dewalt 565 cirkelsåg eller varit med om liknande upplevelse.
Jag har kontaktat återförsäljaren som är ett Svenskt stort företag, har ännu inte fått några svar…
Jag kör batterierna i Vinkelslip DCG405, multiverktyg DCS356 och skruvdragare 791. Måste det vara flexvoltbatteri till cirkelsågen?G gusvo085 skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
En fråga, Jag har oxå en sådan 565 men har problem med säkerhetsbrytaren upptill, ibland går den inte att trycka ner utan man får i princip vålda, varit så sen ja köpte den!
Är din med trög och besvärlig eller är det en tur på service som gäller för min del?
Dock har jag inget problem med att den är orkeslös utan den är stark som en oxe
Kör både med 5ah och 9ah flexvolt och det funkar lika bra.. körde även nya med Powerstack batteriet häromveckan och det funkade det med
Är din med trög och besvärlig eller är det en tur på service som gäller för min del?
Dock har jag inget problem med att den är orkeslös utan den är stark som en oxe
Kör både med 5ah och 9ah flexvolt och det funkar lika bra.. körde även nya med Powerstack batteriet häromveckan och det funkade det med
om du har ny laddat batteri klinga rätthåll sågar vinkelrätt och startar 1cm från stycket och låter den få maxvarv innan sågning skall den inte vara orklös som ny.. OM den är så kan det vara måndagsexmplar.. kvitto i hand tillbaka och byt =)
Min Bosch kändes också helt orkeslös när jag köpte den. Men det var för att jag körde med små (2.5Ah) batterier. De fungerade klockrent när man skruvade, men orkade inte leverera tillräckligt för cirkelsågen. Kan det vara så att dina batterier helt enkelt är dåliga?
Exakt samma sak hände mig idag. Har fungerar kanon fram till idag. Har ett 54v flex batteri 6AH. Men idag pallade inte ens såga igenom 12mm furu plywood.
Vad hände med din? Testade du andra batterier?
Vad hände med din? Testade du andra batterier?
Klicka här för att svara