Ursäkta dålig rubrik. Är osäker på benämningen av denna del - någon som vet vad den heter?
Som synes på filmen droppar det när vi vrider på vatten. Hur gör jag för att fixa detta? Behöver jag stänga av vattnet helt och byta ut delen - eller räcker det att byta ut en packning eller sätta på sån där tätningstejp? Behöver jag något specialverktyg? Tacksam för råd.
Som synes på filmen droppar det när vi vrider på vatten. Hur gör jag för att fixa detta? Behöver jag stänga av vattnet helt och byta ut delen - eller räcker det att byta ut en packning eller sätta på sån där tätningstejp? Behöver jag något specialverktyg? Tacksam för råd.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Den utkastaren är väl en dränerande och dräneringen stängs inte/håller inte tätt.
Behövs nog en ny packning och / eller smörjning av mekanismen.
Protte
Behövs nog en ny packning och / eller smörjning av mekanismen.
Protte
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Så där fungerar "fryssäkra" vattenutkastare alltid.
När man öppnar och stänger rinner vattnet i röret igenom väggen ut, för att inte frysa och orsaka skador.
När man öppnar och stänger rinner vattnet i röret igenom väggen ut, för att inte frysa och orsaka skador.
Klicka här för att svara
