Har en kolfilterfläkt från bosch (DWB66BC50 serie 1) som nyss fyllde 1 år och vi har haft problem ett tag nu med att den luktar. Luktar som i att jag känner det när jag går in i köket utan att den är på. Jag diskar fettfilterna åtminstone 1 gång i månaden i diskmaskin och har bytt ut kolfiltret vid 1 tillfälle.
Är det någon som har erfarenhet av detta? Funderar på att slå av strömmen för att ta isär alltihopa men vet knappt var jag ska börja och om det ens är någon idé.
Dela gärna med er!
Är det någon som har erfarenhet av detta? Funderar på att slå av strömmen för att ta isär alltihopa men vet knappt var jag ska börja och om det ens är någon idé.
Dela gärna med er!
Tillverkaren brukar ju rekommendera kolfilterbyte mellan3-4 månader.M MartinEricsson1 skrev:Har en kolfilterfläkt från bosch (DWB66BC50 serie 1) som nyss fyllde 1 år och vi har haft problem ett tag nu med att den luktar. Luktar som i att jag känner det när jag går in i köket utan att den är på. Jag diskar fettfilterna åtminstone 1 gång i månaden i diskmaskin och har bytt ut kolfiltret vid 1 tillfälle.
Är det någon som har erfarenhet av detta? Funderar på att slå av strömmen för att ta isär alltihopa men vet knappt var jag ska börja och om det ens är någon idé.
Dela gärna med er!
Steg ett torde bli att slänga ur samtliga filter och känna om lukten försvinner, om inte så har fläktkåpan samlat på sig en massa fett och då blir det betydligt värre
Jag tror det är sistnämnda som tyvärr är fallet här. Vi testade att byta kolfiltret för drygt fyra månader sedan och tvättade fettfiltren i samma veva, men tyckte ändå att det inte blev helt bra. Köksfläkten ska ju inte lukta tänker jag.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden


