Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Så underbart när man hör att byggarna (Rejäl-Bygg) ligger före tidsplan och att man därför måste göra elval tidigare eftersom elektrikern ska in före jul istället för januari. Så nu sitter vi och gör elval och godkänner spottars placering mm. Underbart kul och framförallt då vi har en jätteduktig elektriker (DMF-Electric) kopplat till bygget som kan oerhört mycket och som kommer med bra tips och ideér.
Johanna / Missfixtrix

Screen Shot 2013-12-13 at 5.37.05 PM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Screen Shot 2013-12-13 at 5.37.28 PM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Screen Shot 2013-12-13 at 5.51.51 PM.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
vårgårdahus fönster.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
vårgårdahus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag är själv byggnadsarbetare men har inte någon direkt erfarenhet av villabyggen.
Ska bygga en 2-plansvilla nu till nästa år (2014).

Jag ser på bilderna att dom har reglat upp innerväggarna mot golvbjälklaget innan golvspånet läggs på övervåningen, samt mot läkten innan gipsen.
Riktigt smart måste jag säga. Installationerna främst då el, måste ju gå riktigt smidigt, allra helst om man enklar väggarna. Då kan ju elektrikern i princip dra alla slangar från central till dosa direkt i hela huset.

MVH Östlund
 
Ingen aning:) men det känns som att de har full koll och att det går undan pga detta och alla byggen de har gjort tidigare. Märktes inte minst när huset restes och man placerade alla delar för framtiden på rätt sätt inuti i huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.