john68 john68 skrev:
En Parkside bilningsmaskin på Lidl som de av nån outgrundlig anledning reade ut för 200 (tvåhundra). Köpte enbart för priset men aldrig använd men en dag så....
Är det 12 kg's varianten så är den väldigt bra! Jag har en och den har bilat väldigt mycket och går riktigt bra!

Själv är det väl byggdammsugaren DC2800 som jag köpte begagnad men ändå dyr som ***... Har dock inte ångrat köpet och har nog sparat hundratals timmar på att slippa städa bygg, slip och betongdamm!

Det är nog svetsen (ca 8000 kr för 15 år sedan). Men den kommer ju åtminstone till användning någon gång i bland. Annars har jag en massa verktyg i tusenlappsklassen som använts vid något enstaka tillfälle. Jag brukar tänka att om det är billigare att köpa verktyg och göra något själv än att anlita hantverkare så är det en fullgod ursäkt för att köpa verktyget även om jag kanske aldrig mer kommer att använda det...

• Gilla
Violina och 2 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Är det 12 kg's varianten så är den väldigt bra! Jag har en och den har bilat väldigt mycket och går riktigt bra!

Själv är det väl byggdammsugaren DC2800 som jag köpte begagnad men ändå dyr som ***... Har dock inte ångrat köpet och har nog sparat hundratals timmar på att slippa städa bygg, slip och betongdamm!
Tror ordinarie nedsatt pris veckan innan var 1399 eller 1499. 12 kg väger den säkert. Tung rackare. Låter bra att den funkat för dig. Har ett par brunnar i tvättstugan som skulle behöva åtgärdas så småningom.

Måste väl vara fräsen som jag gav 25,000 kr för. Frakten från Sverige var 2600:- och sen lade jag nog runt 4 - 5000:- i delar åt den för att få den att funka. Plus en otrolig mängd timmar, som jag inte räknar.

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.