140 655 läst ·
926 svar
141k läst
926 svar
Det är ni som göder hantverkarna!
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Det var inte så genomtänkt av ungdomarna men jag tycker nog att vuxna har ett större ansvar och inte ursäktar väl det den bruna nassesvansen. Obs nu att jag inte anklagar SD’s partiledning för något liknande de gör ett utmärkt arbete med att utesluta medlemmar i ledande ställning för nazistiska och rasistiska uttalanden det ska de ha all heder avskoge skrev:
Ingenting är gratis här i livet. Ändå förväntar vi oss att vissa saker ska vara gratis. Tex. Bröd och smör på restaurangen. Eller salladsbordet på lunchen. Men om vi alla skulle gå in och börja ta smör, bröd och sallad på restaurangen. Skulle det fortfarande kunna vara gratis då? Nu står det väl oftast om man läser menyn att sallad, smör, bröd, kaffe ingår.E eleson skrev:Fast det många [parafraserat] tar upp är ju att det kommer ut bröd o sallad till maten, och det förstår du väl att det också kostar.
Och kuvertavgiften för att du sitter ned vid ett bord. - För du valde ju att sätta dig vid ett bord.
Och visserligen är utkörningsavgiften reducerad när du äter inne i restaurangen, men du vill ju ha maten vid bordet, eller hur?
Och köttet, tror du att vi föder upp kor på bakgården?? Självklart finns det en transportavgift för biffen!
Och styckningsavgiften, den är ju för din skull, det blir ju billigare för dig än om du fått hela oxfilén på tallriken.
Så upplevs vissa hantverkare, och det är fler i tråden som tycker att kunden gjort fel som valde den hantverkaren än det är hantverkare som säger att det är ett skamligt beteende.
Åker man utomlands förändras det många tar för självklart. Då kan du helt plötsligt behöva betala för bröd och smör. Och nej. Det är ofta inte tydligt att det är så.
1+1=2. Det vet vi. 0,5x4 är också 2. Det vet vi också. Det är bara olika sätt att ta betalt eller olika affärsidér.
Hantverkare bör blir tydligare. Inget snack om saken. Men vad är det som får folk att tro och förvänta sig att vissa saker bara ska ingå? Jag fattar faktiskt inte det.
Vi brukar beställa mat via Foodora. Ibland verkar Leveransavgift ingå och ibland inte. På mitt senaste kvitton läser jag: Leveransavgift 59 kr. Serviceavgift 5 kr.
Nästa gång beställer jag mat via en annan app. Då finns inte serviceavgift och leveransavgift med. Men det är samma restaurang. Bra tänker jag och klickar i det vanliga. Men vänta nu! Totala priset är dyrare?
Det visar sig att det är 2 firmor med 2 olika affärsidér. Den ena har valt transparens och visar olika kostnader. Det andra har valt att baka in allt .
Jag måste alltså som konsument vara vaken när jag gör mina val. Men det här exemplet är bara småpotatis.
skilj dig och kolla vad det skiljer mellan advokater. Eller bestrid en faktura och kolla vad det skiljer mellan advokater då.
riktiga arbetare avskyr strejkare med..K kortis skrev:
gnälltomtar brukar de ses som.
aldrig nöjda, kräver bara mer och mer.
någon ska betala men huvudsaken är att de får sitt..
facken hejar på, för de hoppas på fler medlemmar att lura på pengar...
Att du skriver "Svartfötter kommer inte in på arbetsplatsen, kan ju bli som förr om det hettar till då blev det grundligt med stryk" sänder ingen tydligt signal att du (som förespråkare och representant för facket) tydligt tar avstånd från våldsamheter.K kortis skrev:
Att du ens kan med att skriva det sänder istället en en ton av "skyll dig själv."
Och den tonen är inte klädsam.
vilket parti hade 1939-1945 flest nazister i sitt medlems register?K kortis skrev:Det var inte så genomtänkt av ungdomarna men jag tycker nog att vuxna har ett större ansvar och inte ursäktar väl det den bruna nassesvansen. Obs nu att jag inte anklagar SD’s partiledning för något liknande de gör ett utmärkt arbete med att utesluta medlemmar i ledande ställning för nazistiska och rasistiska uttalanden det ska de ha all heder av
S eller SD?...
vilket parti vägrar än idag att reda ut sitt förflutna?
Bara hoppas den dagen kommer när fackpampen står där med strejk förhoppningen och får den nedkörd i lönekuvertet, skulle vara direkt automatiskt avsked för fackligt anknytna.E eleson skrev:Att du skriver "Svartfötter kommer inte in på arbetsplatsen, kan ju bli som förr om det hettar till då blev det grundligt med stryk" sänder ingen tydligt signal att du (som förespråkare och representant för facket) tydligt tar avstånd från våldsamheter.
Att du ens kan med att skriva det sänder istället en en ton av "skyll dig själv."
För ska man hålla på med att vara illojala emot sin arbetsgivare så har man inget på arbetet att göra... Så kan ju dessa underbara organisationer betala för lönerna framöver...
Jo varför tror du att de gör det?K kortis skrev:
Jo för att få medlemmar och att få de medlemmar som strejkar att tro de har något att strejka för.. på grund av Sossarna så är detta okej, och tack vare arbetsgivarna så har de ännu ett jobb att återvända till..
Skulle aldrig ha tillåtits..
strejk är samma sak som arbetsvägran, arbetsvägran är samma sak som uppsägning...
enkelt..
Nej den är inte klädsam och som facklig företrädare så kan man inte stå bakom något sådant som våld det var en upplysning. Företag som är uttagna till strejk blockeras av strejkvakter som motar bort de som tycker de ska arbeta. Kan ju bli tufft om svartfötter inhyrda av företag för slavlöner arbetar då kanske du strejkar oxåE eleson skrev:Att du skriver "Svartfötter kommer inte in på arbetsplatsen, kan ju bli som förr om det hettar till då blev det grundligt med stryk" sänder ingen tydligt signal att du (som förespråkare och representant för facket) tydligt tar avstånd från våldsamheter.
Du lever inte bara i fel århundrade utan i fel världsdel, jag känner för dina anställda el de du arbetar ihop med för kamrater är de nog inteMaskintok skrev:Bara hoppas den dagen kommer när fackpampen står där med strejk förhoppningen och får den nedkörd i lönekuvertet, skulle vara direkt automatiskt avsked för fackligt anknytna.
För ska man hålla på med att vara illojala emot sin arbetsgivare så har man inget på arbetet att göra... Så kan ju dessa underbara organisationer betala för lönerna framöver...
Ja när jag såg hur han behandlades var det självklart. Att facket tar strid för en arbetare på Peab eller Skanska betvivlar jag inte, det är ju naturligtvis prestige att klämma åt de stora drakarna och ger kanske lite plats i media också. Men nu rörde detta sig om en arbetsplats med 3 anställda och då var intresset minst sagt svalare. Även nu jobbar jag på en firma med 3 anställda men kör mycket för de stora bolagen och har aldrig ljugit om eller undanhållit att jag inte är med i facket.K kortis skrev:Ja det finns företrädare som kanske inte inte är så duktiga som de borde vara men som jag skrev facket är inget försäkringsbolag utan medlemmarna får ställa upp och arbeta med fackliga frågor och engagera sig. Och för att en person inte fick hjälp så ska du inte vara med. Facket förhandlar ju varje avtalsrörelse som du rider och snyltar på och det sker ju tusentals förhandlingar varje år som hjälper medlemmar, så ditt argument håller inte utan det är väl som vanligt ren snålhet och egoism
kamrater?K kortis skrev:
Är väl för tusan inte kommunist.
De är isåfall anställda och anställda gör sitt jobb eller så behöver de inte alls komma till företaget.
Jag har inga anställda längre och kommer inte att skaffa heller igen så länge facken tor att de är myndigheter.
Det är inte jag som är i fel land det är ni fackanslutna... Detta är Sverige inte ryssland, eller Kuba, Nordkorea.
Nu får du läsa lite nutidshistoria. SD pucko fans inte då utan SD’s föregångare NSAP är nog det du tänker på, i övrigt så får du nog mest nassenapp i Högerpartiet Svenska Adeln oMaskintok skrev:
Kungahuset samt inte minst svensk militär