Status
Inte öppen för fler kommentarer.
D Derbyboy skrev:
.....och nu vet jag att du inte vet vad rasism är.
:rofl: Hallå! Det här med rasism pratar ni väl ändå inte om på kvällskursen i juridik? Testa att byt ut vit mot svart och skriv fundera en gång till.
 
  • Gilla
prosnickers
  • Laddar…
V VRZ skrev:
Sluta lipa då, uppenbarligen så spelar det ingen roll för dig vilken kvalitet arbete håller eller vad det kostar...
Forfarande fel tråd du svarar på. Synd om dig
 
R Rörmokaren84 skrev:
De är för att vatten o värme skall bara funka Inget annat.

Man vill inte ha privata jobb så enkelt är de.

Skillnad är de på tekniker o fastighetsskötare som man dagligen har kontakt med, dem förstår att saker kostar o tar tid.

Skulle aldrig gå ner på knä för en gapig snål person som inte vill eller kan betala.

Samtliga som svarar i tråden borde skriva yrke o lön, så kan vi diskutera utefter det.
”Samtliga som svarar i tråden borde skriva yrke o lön, så kan vi diskutera utefter det.”

Ok. Jag börjar:

Åklagar lärling. 9 året. Lön 17,000 kr Brutto.
Jag har dragit av kostnader för CSN och privata lån jag tagit för att försöka omskola mig.
 
  • Gilla
larsson r
  • Laddar…
R
Krille-72 Krille-72 skrev:
”Samtliga som svarar i tråden borde skriva yrke o lön, så kan vi diskutera utefter det.”

Ok. Jag börjar:

Åklagar lärling. 9 året. Lön 17,000 kr Brutto.
Jag har dragit av kostnader för CSN och privata lån jag tagit för att försöka omskola mig.
Jag skrev de så jag kan hänga på.

Certifierad röris jobbat sen 2007, alltid service.
Lön: cirka 42000 brutto, allt ingår ;)

Inga skulder förutom villan

Har även examen i lättare affärsjuridik/ ekonomistyrning !
 
E eleson skrev:
Den här tråden handlar om dessa hantverkare!
Det är inte köparens fel att hantverkaren är en sk*tstövel. Mycket märklig inställning att det alltid liksom blir köparens fel. En sak är i alla fall klar, om det skrå man tillhör aldrig gör något fel, så kommer det heller inte att bli bättre.
Skillnaden är bara att vissa är ok med det, och andra inte.
Vänta nu en smula min herre. Jag håller precis på med examensarbetet för att bli åklagare. Därför undrar jag hur du kommer fram till att hantverkaren är en skitstövel och inte köparen?
Du verkar också veta vad som är rätt och fel.

ksn du inte hjälpa mig att reda ut detta så jag äntligen blir klar med examensarbetet?

Jag har döpt arbetets till Rätt & Fel istället för Brott & Straff som redan var taget.
 
  • Älska
OCDennis
  • Laddar…
Många känsliga halvdana hantverkare i tråde verkar det som
 
  • Haha
  • Gilla
OCDennis och 1 till
  • Laddar…
Dom flesta seriösa och kunniga hantverkare lyssnar gärna på dig som kund, dina idéer och ändringar som HV skall utföra.
Du som KUND skall oxå lyssna på HVs idéer och invändningar i arbetet som skall utföras.
I huvudsak så vet hen bättre om hur det skall utföras för att ge bästa resultat.
Du som beställare ser inte alltid alla motgångar en HV kan ställas inför.
Tex VA ledningar, elkablar,bärande delar.

HV kan ofta höfta på ett ungefär vad ett jobb tar i man timmar att utföra.
Ifrågasätt hellre i förväg om vart tiden tar vägen.
Vill lova att HV berättar om vad han ställs inför och vad som ska göras.

Personligen betalar jag hellre några timmar extra och får jobbet utfört med ett lysande resultat än att betala någon tusenlapp mindre och få ett resultat du egentligen inte är nöjd med.
Det är ju din bostad och ditt revir som renoveras för att DU skall trivas där och må bra.
 
  • Gilla
OCDennis och 1 till
  • Laddar…
D
Krille-72 Krille-72 skrev:
”Samtliga som svarar i tråden borde skriva yrke o lön, så kan vi diskutera utefter det.”

Ok. Jag börjar:

Åklagar lärling. 9 året. Lön 17,000 kr Brutto.
Jag har dragit av kostnader för CSN och privata lån jag tagit för att försöka omskola mig.
Haha
 
Ang vitt och svart....
När man talar om vit arbetskraft så menar man hantverkare som har företag och betalar skatt i Sverige.

Svart arbetskraft är folk som jobbar utan anställning,trygghet och får sin lön utbetalad ”under bordet”

Vänligen ta och lägg ner erat snack och åsikter om personers hudfärg och ursprung!!!

Det har inget i detta forum eller i sammanhanget att göra.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
R Rörmokaren84 skrev:
Jag skrev de så jag kan hänga på.

Certifierad röris jobbat sen 2007, alltid service.
Lön: cirka 42000 brutto, allt ingår ;)

Inga skulder förutom villan

Har även examen i lättare affärsjuridik/ ekonomistyrning !
Ursch och fy bubblan. Hur kan du som inte kan ett skit ha 42000 brutto? Medans jag som nästan är åklagare tjänar betydligt mindre.

Du har inga skulder skriver du! Av rättviseperspektiv ska du ta över mina skulder? Vore inte mer än rätt.

Vart är samhället egentligen på väg när sådana som du tjänar mer än sådana som mig? Du spottar indirekt på alla intellektuella i samhället utan att kanske själv vara medveten.

Men du är väl stereotypen för en man som Ts beskriver. Vit med spänd buk som luktar fis.

slår vad om att du inte ens bär slips när du jobbar...
 
  • Haha
  • Gilla
G-83 och 1 till
  • Laddar…
R
Krille-72 Krille-72 skrev:
Ursch och fy bubblan. Hur kan du som inte kan ett skit ha 42000 brutto? Medans jag som nästan är åklagare tjänar betydligt mindre.

Du har inga skulder skriver du! Av rättviseperspektiv ska du ta över mina skulder? Vore inte mer än rätt.

Vart är samhället egentligen på väg när sådana som du tjänar mer än sådana som mig? Du spottar indirekt på alla intellektuella i samhället utan att kanske själv vara medveten.

Men du är väl stereotypen för en man som Ts beskriver. Vit med spänd buk som luktar fis.

slår vad om att du inte ens bär slips när du jobbar...
Inte fet. Inte spänd o ingen slips :cool:
 
  • Haha
Krille-72
  • Laddar…
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Det jävligaste är inte din Polska plattsättare utan att du betalar en lön till honom som är lägre än existensminimum i Sverige.

Varför ska inte en Polack som jobbar i Sverige ha samma lön som en svensk plattsättare?????
Frågan är felställd. Den borde varam varför ska en svensk hantverkare ha mer betalt än en polsk (förutsatt att de är lika produktiva).? Om de bägge betalar såsseala avgifter och skatt här?
 
Okarlsson Okarlsson skrev:
Men var tror du den här "förståelsen" kommer från då? Eller är de generellt bättre personer? Att de betalar med oskattade pengar hjälper nog ;)
De..
 
D
E Erik Salhammar skrev:
De..
haha, nä

den
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
D
Krille-72 Krille-72 skrev:
Ursch och fy bubblan. Hur kan du som inte kan ett skit ha 42000 brutto? Medans jag som nästan är åklagare tjänar betydligt mindre.

Du har inga skulder skriver du! Av rättviseperspektiv ska du ta över mina skulder? Vore inte mer än rätt.

Vart är samhället egentligen på väg när sådana som du tjänar mer än sådana som mig? Du spottar indirekt på alla intellektuella i samhället utan att kanske själv vara medveten.

Men du är väl stereotypen för en man som Ts beskriver. Vit med spänd buk som luktar fis.

slår vad om att du inte ens bär slips när du jobbar...
Jag tror det är dags att du erkänner för dig själv att du inte arbetar med juridik och än mindre har någon examen på området.

Tryck på knappen, prata med personalen.
 
  • Gilla
toyboy och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.