Vi vill gärna få in förslag utifrån hur vi ska möblera badrummet och eftersom jag är precis kass på att skissa/rita så hoppas jag att det finns någon som har tips och idéer eller rentav kan skissa upp något 
Se bild för aktuella mått. Måtten är invändigt och det försvinner väl några cm ytterligare per vägg för skivor, kakel m.m.
Det enda som är bestämt är att duschen ska vara där den är utmarkerad, dock inte åt vilket håll blandaren ska sitta. Brunnen blir förmodligen en avlång och hamnar längst in i badrummet (längst upp på bilden) om ingen har en bättre idé?
Det som ska finnas är dusch, tvättställ, toastol, badrumsskåp/spegel och förhoppningsvis någon förvaring om det går att klämma in
Tack på förhand!
Se bild för aktuella mått. Måtten är invändigt och det försvinner väl några cm ytterligare per vägg för skivor, kakel m.m.
Det enda som är bestämt är att duschen ska vara där den är utmarkerad, dock inte åt vilket håll blandaren ska sitta. Brunnen blir förmodligen en avlång och hamnar längst in i badrummet (längst upp på bilden) om ingen har en bättre idé?
Det som ska finnas är dusch, tvättställ, toastol, badrumsskåp/spegel och förhoppningsvis någon förvaring om det går att klämma in
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack på förhand!
Wc på nedre väggen, handfat/förvaring högra väggen. Hängare för handdukar mellan dusch och handfat ev vänstra väggen. Om ni har möjlighet sätt luckan till kopplingsskåpet på baksidan badrumsväggen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 121 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 121 inlägg
Med rit- och planeringsprogram är det mycket lättare att pröva olika varianter så risken för att man snöar in på en blir mycket mindre. När vi började fundera på hur vi vill ha det när vi gör om i badrummet så ritade jag upp typ 6 alternativ på kort tid genom att flytta omkring toa, kommod, dusch mm.
Jag tycker det är svårt att komma med förslag när det inte är utritat t.ex. en WC i din ritning eftersom jag då inte kan bedöma hur stor den är jämfört med rummet utan att själv starta Ikeas program och rita upp rum och placera ut allt. Känns liksom omöjligt att veta om man kommer att krocka med toan när man kommer in genom dörren och toan är vid nedersta väggen.
Jag tycker det är svårt att komma med förslag när det inte är utritat t.ex. en WC i din ritning eftersom jag då inte kan bedöma hur stor den är jämfört med rummet utan att själv starta Ikeas program och rita upp rum och placera ut allt. Känns liksom omöjligt att veta om man kommer att krocka med toan när man kommer in genom dörren och toan är vid nedersta väggen.
Klicka här för att svara
