603 455 läst ·
10 883 svar
603k läst
10,9k svar
Den stora öltråden!
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 333 inlägg
Jag köper ofta med några basöl och ibland vill man bara ha en enkel.. eller ganska oftaMikael_L skrev:
[bild]
Förväntningarna var i botten, både det löjligt låga priset (9:50) och namnet borgade ju inte för någon tro på en upplevelse.
Och nej, jag kan inte heller rapportera någon fantastisk upplevelse.
Men å andra sidan tycker jag nog att det ändå var en ganska duglig slängöl.
Kanske något sånt där som är utmärkt till en blöt bastukväll eller liknande då man bara vill ha en massa enkla lageröl som inte har några nackdelar.
Så en ganska ordinär lager utan något speciellt, men inte heller något som drar ner betyget extra och gör den otjänlig.
Jag tycker Åbro bryggeri är rätt duktiga på att aldrig passera en viss lägsta kvalitetsnivå, där en del andra bryggerier däremot går bort sig.
edit:
Öl i absoluta prisbotten så föredrar jag nog Lucky Bait (33cl) eller Pelles pilsner (50cl) före denna.
Men steget över, typ samma prisklass, tycker jag nog är; Fagerhult, DAB och några andra ...
[länk]
[länk]
[länk]
[länk]
Det är tätt med kandidater här i prisbotten som höjer sig en mycket liten aning över de andra.
Inga är ju fantastiska, men som sagt, ibland vill man bara ha en ganska enkel lager, och då behöver det ju inte vara något dyrt.
Men jag gillade nötegårdarens "bassortiment" med Staropramen, den är ju fortfarande inte speciellt dyr, men har helt klart klass, så det är kanske där man ska jobba in sitt bassortiment.
Femkommatvåan och Millennium är också helt okej, lyfter man sig lite kan man få en Pripps blå eller med guldbyxor en Norrlands.
Kung är egentligen bara okej på raggarbil eller camping 😉
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 367 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 367 inlägg
Nyköping Brewing - Call it Ipa
Helt ok. Fruktig
Innis & Gunn - Caribbean Rum Cask
En öl jag får ha ifred. God.
Stör mig dock lite på att Innis & Gunn the Original har blivit beställningsvara här i krokarna
Helt ok. Fruktig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Innis & Gunn - Caribbean Rum Cask
En öl jag får ha ifred. God.
Stör mig dock lite på att Innis & Gunn the Original har blivit beställningsvara här i krokarna
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara