600 887 läst ·
10 769 svar
601k läst
10,8k svar
Den stora öltråden!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte denna idag.
Jag tycker inte att den var något speciell, men det är säkert helt individuellt. Köp och prova den gärna själva. Den är åtminstone inte blaskig och menlös, och den är nästan gratis, så det finns inget skäl att undvika.
En öl är en öl är en öl ...
Vedhuggningsöl
Jag högg idag det som är staplat mot väggen, det i förgrunden är veden som blev från samma träd när jag tog hand om grenar, jag känner mig värd denna öl nu.
Jag rackade nyss ner på en annan IPA, den här var ännu mer slätstruken och tråkig, men i grunden de smakar jag vill ha, bara lite för mesigt.
Nu sitter jag här med Frasse i knät, lyssnar på Bonnie Tyler, och sippar.
RIP Bonnie
Jag är lika grå som katten. Vem är vem, gissa ...
edit, nu är ölen ett par grader varmare, och direkt mycket bättre, ska nog inte drickas vid 5, utan mer 8-12 grader
Logga in
Skapa konto
Jag högg idag det som är staplat mot väggen, det i förgrunden är veden som blev från samma träd när jag tog hand om grenar, jag känner mig värd denna öl nu.
Jag rackade nyss ner på en annan IPA, den här var ännu mer slätstruken och tråkig, men i grunden de smakar jag vill ha, bara lite för mesigt.
Logga in
Skapa konto
Nu sitter jag här med Frasse i knät, lyssnar på Bonnie Tyler, och sippar.
RIP Bonnie
Jag är lika grå som katten. Vem är vem, gissa ...
Logga in
Skapa konto
edit, nu är ölen ett par grader varmare, och direkt mycket bättre, ska nog inte drickas vid 5, utan mer 8-12 grader
Redigerat:
En trevlig ljus belgo-bärs, Leffe Blonde.
Stor flaska och bra styrka så den räcker länge.
Enligt etiketten har den smak av vanille och clou de girofle, vanilj och kryddnejlika. Systembolaget tycker den smakar aprikos, banan, örter och honung.
Själv tycker jag den smakar bra.
/Höghus
Stor flaska och bra styrka så den räcker länge.
Enligt etiketten har den smak av vanille och clou de girofle, vanilj och kryddnejlika. Systembolaget tycker den smakar aprikos, banan, örter och honung.
Själv tycker jag den smakar bra.
/Höghus
Logga in
Skapa konto