557 421 läst ·
9 471 svar
557k läst
9,5k svar
Den stora öltråden!
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 953 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 874 inlägg
En variant av black ipa, hemgjord med sånt som fanns hemma så kan aldrig återskapa den.
Har egentligen inte så många grejer kvar på bucket list, men Munchen och oktoberfest är en sak....
Någon som varit dit?
Lite sugen på att ta taktältet dit, men blir nog en dryg hemresa efter några heldags rus...
Men hotell eller andra boende lär ju inte vara billigt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har egentligen inte så många grejer kvar på bucket list, men Munchen och oktoberfest är en sak....
Någon som varit dit?
Lite sugen på att ta taktältet dit, men blir nog en dryg hemresa efter några heldags rus...
Var på Oktober festen två gånger under 80-taletnino skrev:
En variant av black ipa, hemgjord med sånt som fanns hemma så kan aldrig återskapa den.
[bild]
Någon som varit dit?
Ett måste att någon gång varit där
Ingen större smakupplevelse men atmosfären är något för sig.
Stora tyska servitriser i dirndel och med åtta fyllda ölstop i händerna är en syn för gudarna.
Lukten från en 40 m lång pisseränna glömmer man aldrig 😎
På den tiden var man inte så stadd vid kassa så det blev en camping en bit från Theresienwise där festplatsen är.
En måste upplevelse för varje ölentusiast.
Men nu på äldre dar så föredrar jag några goda öl i hemmets mysiga atmosfär 🍻
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 874 inlägg
Nej jag ska inte dit för smaken på ölen, men det verkar ju vara en riktig brakfest, typ hemmafest man hade i 20års åldern men med 100.000 pers 😀U Uffe A skrev:Var på Oktober festen två gånger under 80-talet
Ett måste att någon gång varit där
Ingen större smakupplevelse men atmosfären är något för sig.
Stora tyska servitriser i dirndel och med åtta fyllda ölstop i händerna är en syn för gudarna.
Lukten från en 40 m lång pisseränna glömmer man aldrig 😎
På den tiden var man inte så stadd vid kassa så det blev en camping en bit från Theresienwise där festplatsen är.
En måste upplevelse för varje ölentusiast.
Men nu på äldre dar så föredrar jag några goda öl i hemmets mysiga atmosfär 🍻
Jo öl hemma funkar ju och du har ju klarat av det redan 🙂
Men det är fruktansvärt långt... Står Skåne på dig och bara dit är det ju 70mil för mig, sen är det väl närmare 100 till Munchen.
Passerade i somras och tänkte lite för mig själv att det är nästan för långt att åka men nu har man ju glömt det lite
Har bara ett gott råd att ge dig.nino skrev:
Nej jag ska inte dit för smaken på ölen, men det verkar ju vara en riktig brakfest, typ hemmafest man hade i 20års åldern men med 100.000 pers 😀
Jo öl hemma funkar ju och du har ju klarat av det redan 🙂
Men det är fruktansvärt långt... Står Skåne på dig och bara dit är det ju 70mil för mig, sen är det väl närmare 100 till Munchen.
Passerade i somras och tänkte lite för mig själv att det är nästan för långt att åka men nu har man ju glömt det lite
Det lyder: Åk dit, det är en upplevelse man inte får missa.
Åk med några bra kompisar så kan ni dela upp körningen så blir det inte så tungt
Vi var sju glada kompisar som åkte dit i en Chevy van så vi delade upp resan dit och tillbaka.
Det blev inte så många timmar var och en behövde köra